Len pred pár dňami skončilo v Barcelone hodnotenie kreatívnych prác v súťaži ADCE Awards, kde sa sústredia tie najoceňovanejšie nápady z európskych krajín. Medzi porotcami sa ocitli aj traja Slováci - okrem mňa aj Soňa Podstupková a Juraj Dvorecký. Dovolím si aj za kolegov tvrdiť, že tri dni v Barcelone nám okrem prívetivejšieho počasia dopriali aj množstvo inšpirácie. Ale poďme pekne po poriadku.
Slovenské práce v spoločnosti TOP európskych nápadov
Teší ma, že som bol vybraný ako súčasť 10 člennej poroty v kategórii Brand Experience. Medzi viacerými diskutovanými nápadmi sa veľa hovorilo aj o jednom “našom”, Hokejovej mrkve pre Kaufland od This is Locco. O finálnych výsledkoch súťaže zatiaľ hovoriť nemôžem, no prezradím toľko, že mrkva bavila porotcov z Cypru, Rakúska, či Rumunska. Good job!
Kreatívci v zahraničí s nami zdieľajú podobné osudy
Rovnako hodnotné diskusie prebiehali aj v backstage, keď sme s ostatnými porotcami trávili spoločné chvíle na obedoch či večerách. Rozprávali sme sa o náročných tendroch, ubúdajúcich mladých talentov vo fachu, rozpočtoch… To, čo trápi nás, rovnako trápi aj ľudí pracujúcich 1500 km od Bratislavy. Aspoň sme si s kolegami zo zahraničia k sebe našli rýchlejšie cestu.
Pozitívne vzťahy s kolegami
Do Barcelony som cestoval spolu s Jurajom Dvoreckým z agentúry oh my DOT. Aj keď proti sebe často stojíme v tendrových zadaniach kde sme pracovní konkurenti, na našich spoločných debatách to vôbec nebolo badať. Počas voľného dňa sme spolu absolvovali 25 tisíc krokovú prechádzku a prebrali všetko od mladosti až po súčasné pracovné výzvy. Za takéto dni som úprimne rád a teším sa, že si kolegovia z ADC Slovensko dokážu spolu super sadnúť. Rovnako fajn sa k nám potom pridala aj Soňa Podstupková, ktorá bola v Barcelone už o niečo skôr.
Aké práce odporúčam vidieť?
No a aby som si celú načerpanú inšpiráciu nenechal len pre seba, odporúčam popozerať nasledovné case studies. Mojim súkromným favoritom je jednoznačne práca Las Wedding pre Penny. Robota, ktorá fantasticky pracuje s kreatívnym dátovým insightom. Pobaví, poteší a zahreje pri srdci. Takto má vyzerať kampaň.
Freedom Grams:
Fabric of England: