Aj keď ohľadne brand purpose ostáva v marketingových kruhoch stále mnoho otáznikov, jedno je isté – to, čo očakával zákazník od značky kedysi, tomu dnešnému už stačiť nemusí. Ak sa značka rozhodne prispievať k lepšiemu životu v spoločnosti, hovoríme o brand purpose. Môžeme ho definovať ako dôvod, prečo značka existuje mimo dosahovania svojho zisku. Brand purpose nie je len marketingovým heslom, ale ide o autentický a dlhodobý záväzok značky voči spoločnosti. Je niekoľko dôvodov, prečo má brand purpose pri mnohých značkách svoje miesto.
Cieľom brand purpose je prehlbovať vzťahy so svojimi zákazníkmi, ktorí so značkou zdieľajú rovnaké hodnoty, odlíšiť sa od konkurencie, získať a udržať si kvalifikovanú pracovnú silu či jednoducho prispievať k pozitívnej zmene spoločnosti. Musíme spomenúť, že mnohí marketingoví odborníci či stratégovia sú voči brand purpose pomerne skeptickí. Za zmienku stojí napríklad vyjadrenie Byrona Sharpa, jedného z najväčších marketingových odborníkov dnešnej doby, ktorý tvrdí, že brand purpose dokáže značku dokonca zničiť.
Opačným príkladom sú značky, ktorých brand purpose preslávil a stal sa hlavnou asociáciou, ktorú si zákazníci so značkou spájajú. Ako príklad uvedieme Patagoniu a jej cieľ vyrábať produkty s ohľadom na životné prostredie, alebo Dove a jeho podporu sebavedomia a pozitívneho vnímania krásy. V našom článku prinášame niekoľko dát priamo zo slovenského trhu, ktoré dokážu vniesť viac porozumenia do toho, ako túto tému vnímajú samotní zákazníci.
Prospešné aktivity značky oslovujú predovšet...
Zostáva vám 85% na dočítanie.