Prečo ste si vytvorili osobnú značku? Išli ste na to sofistikovane, aby bola zapamätateľná?
Je to jedna z vecí, lebo jednak aj moje PhD. štúdium sa týkalo marketingu a bolo to na hranici PR, marketingu a masmediálnej komunikácie. Tam mi to bolo jasné, že ak chcem komunikovať mimo svoju rodinu a známych a vlastne ktokoľvek, kto komunikuje napríklad s verejnosťou alebo smerom von, keď vás vidia a počujú aj ostatní cudzí ľudia, tak vás nejakým spôsobom vnímajú, je to taký prvý dojem.
Prvý dojem je akoby prvé štádium toho zaobalenia, pretože každá osoba má svoj obal a ten je personal branding. Presne tam to u mňa aj začalo počas PhD. štúdia, že som si to začala pomaly vycibrovať, ale samotná značka „Tami“ vznikla, keď som sa osamostatnila a začala robiť freelancing, aj ako konzultant pre sociálne siete. Práve v tejto oblasti sociálnych sietí som veľmi strategicky začala komunikáciu a rozvíjala ju, tam sa môj personal branding aj s prvotnými krokmi postupne budoval. Každý z nás má svoj osobný personal branding, ale je rozdiel či na ňom pracujeme a budujeme si ho alebo nie.
Nechceli ste sa skrývať za nič nehovoriacu značku ako PR Communications and Specialit, je to tak?
Už vtedy bol veľmi vysoký pretlak rôznych značiek a agentúr. Je prirodzené, že do určitého štádia sa ľudia narodení v 80. a 90-tych rokoch schovávali za logo a značku. Aby som musela uspieť na trhu, tak som musela ísť s tvárou von, rovnako aj s mojim menom a skúsenosťami. K tomu sa spája renomé, reputácia, ktoré získavate tým, že sa musíte odlíšiť dobrou prácou aj spokojnosťou klientov, s ktorými pracujete.
Na druhej strane sa nesmiete báť vystúpiť, mať vlastný názor aj filter a potom si treba len nachádzať tie kanály, cez ktoré to komunikujete, aby vaša cieľová skupina vás mohla počuť, vnímať a učiť sa od vás. Zároveň si takto vytvárate dôveru a vzťah s publikom.
Ako marketingový expert, ktorý sa venuje reputácii iných značiek a klientov dbáte teda na to, že aj vy máte nejakú reputáciu?
Presne tak, je to rovnaká práca na mojej vlastnej značke ako práca na značke firemnej alebo niekoho iného. Na to často konzultanti zabúdajú, lebo dôležité je, keď sú klienti spokojní, no rovnako je dôležitá aj ich osobná značka. Mám taký trik, ktorý mi funguje - ja považujem svoju osobnú značku Tami za svojho zamestnanca, takže táto značka každý deň spraví nejaký objem práce. Tami tak musí podávať pravidelný a konzistentný výkon bez ohľadu na to, ako sa cíti. Tami je vlastne ten obal, ktorý predáva a funguje na sociálnych sieťach.
Čo vás lákalo do sveta marketingu a komunikácie?
Milujem ľudí a hlavne to, ako dokážu fungovať, komunikovať a ako reálne dokážu zmýšľať. Mňa veľmi intriguje celkový princíp toho, ako človek na jednej strane o sebe niečo hovorí alebo má také želanie, ktoré sa pretaví do jeho reči a spôsobu ako komunikuje s verejnosťou a zároveň ako sa správa v realite, teda čo hovoria čísla a dáta.
Najlepšie sa to ukazuje v komunikačnej sfére na sociálnych sieťach. Na jednej strane sú to ľudia, ktorí hovoria o sebe niečo, ale na tej druhej zase vidíte dáta, ktoré uk...
Zostáva vám 85% na dočítanie.