Čo je kľúčové pre dobrú komunikáciu?
Kľúčový je dobrý insight, ten kto komunikuje na ľudí, tak vie o nich niečo a má vcítené ako žijú, premýšľajú, čo očakávajú a nie je to len jednostranné, že sa im snaží povedať niečo len zo svojho pohľadu, čo ľudia nemusia vedieť spracovať.
Fantastické nápady oceňujú väčšinou ľudia z kreatívnej sféry, presnejšie povedané z reklamnej brandže, ľudia z druhého brehu sa radi zasmejú na dobrom vtipe, prípadne ocenia niečo vizuálne spektakulárne. Ak povieme ľuďom niečo, čo si aj tak trochu sami myslia a za tým pridáme produktovú alebo imidžovú časť odkazu, tak tieto veci bývajú väčšinou úspešnejšie.
Čo na úvod poradíte značke, ktorá chce aby ste sa na ňu pozreli strategicky a pozdvihli ju?
Značky alebo klienti, ktorí za nami prídu a vnímajú niečo v menšom, tak sa sústredia iba na konkrétnu kampaň, zdanie či post na sociálne siete. Často sa im snažíme vysvetliť, že dosť veľká časť z tej komunikácie (strategická či imidžová nadstavba), jednoduchšie predá nejaký produkt vtedy, keď nebudeme musieť vysvetľovať ľuďom, že čo predstavuje vlastne značka za tým produktom a už to budú vedieť aj bez toho.
Pred nedávnom bol v podcaste Stratégií aj Andrej Csino (Strategy director CORE4 Advertising), ktorý povedal, že najviac ho hnevá, keď niekto, kto nemá ani poriadny web, chce zrazu robiť s influencermi.
O každom klientovi a značke, s ktorým pracujeme si zisťujeme praktické veci a snažíme sa nájsť v komunikačnom toku veci, ktoré si myslíme, že môžu oslabiť efekt našej práce. Dobrý web, kde väčšinou prúdi online komunikácia, aby na to ľudia reagovali a čo najjednoduchšie klikli, prípadne tam bola nejaká konverzia či nákup, tak ten web je veľmi dôležitá časť, bez ktorej by sme nevedeli ručiť za výsledok.
Ako to máte s klientmi, presadzujú si svoje myšlienky alebo naopak čakajú, že prídete ako prví s kreatívnymi nápadmi a prinesiete pohľad z vonku?
Klienti nás väčšinou počúvajú a snažia sa všetky informácie a argumenty, ktoré im podáme aj nejako spracovať do svojej predstavy. Problém značky je väčšinou v tom, že sa snaží komunikovať na ľudí, ktorí ju buď nepoznajú alebo nevnímajú, prípadne je im ukradnutá a týchto ľudí sa snažia nejakým spôsobom presvedčiť. Značky v tomto pohľade uvítajú nejaký pohľad zvonka, vďaka ktorému prídu na nejaký dôležitý insight ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.