Generácia Z pomaly vstupuje na pracovný trh, a tým rastie aj jej kúpna sila. Ako k tomu pristupujú klienti – začínajú cieliť viac na tento segment?
Braňo: Zadávatelia, ktorí sa pozerajú do budúcnosti, si dôležitosť komunikácie smerom na Gen Z, samozrejme, uvedomujú. Nejde pritom o ich dnešnú kúpnu silu, ktorá je vzhľadom na ich životné štádium úplne prirodzene nižšia oproti mileniálom alebo Husákovým deťom. Dôležité je skôr to, že ide o ľudí, ktorí sa budú počas najbližšej dekády osamostatňovať a zakladať si vlastné domácnosti.
A ak chce zadávateľ rásť alebo si svoj market share čo i len udržať, musí v komunikácii do značnej miery priorizovať práve túto kohortu. Čiže odpoveď je vo všeobecnosti áno, objem prostriedkov cielených na túto skupinu rastie. Vyčíslenie podielu na objeme je však problematické, lebo nie vždy ide o špecifickú komunikáciu, ale často ide o vplyv snahy získať si Gen Z na celkovú komunikáciu značky.
Máte vypozorované aj nejaké špecifické odvetvia alebo kategórie produktov/služieb, ktoré sa snažia podchytiť si zoomrov?
Braňo: Snahu zapáčiť sa mladým vidíme naprieč odvetviami. Rôzne kategórie, samozrejme, uplatňujú rôzny prístup. Vo FMCG sa často identifikujú v rámci portfólia značiek tie, ktoré sú prirodzene obľúbenejšie u mladých, a tie sa potom v rámci tejto komunikácie stávajú vlajkovými loďami, prípadne sa na trh uvádzajú špecificky pre Gen Z značky nové.
Spomínaná sna...
Zostáva vám 85% na dočítanie.