Predseda poroty má za úlohu okrem moderovania debaty aj nastaviť kritériá a určité benchmarky na posudzovanie prác. Čo ste na úvod tohtoročného Young Lions povedali kolegom?
Povedal som, že musíme ísť veľmi po briefe. Vymyslieť free style kreatívu vie totiž každý. Idea však musí plniť zadanie, inak to nie je reklama. My totiž pracujeme v odvetví, ktoré dostáva zadania a musí ich plniť, pomáhame predávať. Toto bolo asi najdôležitejšie kritérium, ktoré sme si dali.
Okrem toho sme sa sústredili hlavne na hĺbku idey a už menej na exekúciu. Súťažiaci totiž dostali na vypracovanie iba 24 hodín, čo je, samozrejme, málo. No a treťou vecou bol budget. Ak nebol presne zadefinovaný, tak sme sa zhodli, že naň nebudeme prihliadať. Bola by škoda zničiť niektoré nápady iba preto, že počítajú s nereálnym budgetom pre Slovensko. V Cannes budú totiž súťažiť s tímami, ktoré majú úplne iné rozmýšľanie, určite menej malomestské ako my.
Chceli ste byť viac prísni alebo štedrí?
Chceli sme oceniť víťaza, pretože sme mali veľký záujem, aby mladí vycestovali do Cannes, videli to tam a zažili a vrátili sa odtiaľ plní motivácie a ideálov. Boli sme veľmi sucho racionálni, chceli sme oceniť veci, ktoré za to stoja, a nepustiť tie, ktoré si to nezaslúžia.
Súťažiaci mali len 24 hodín, respektíve pri filme 48, na to, aby zareagovali na brief partnera kategórie a navrhli kvalitnú kreatívu. Ako sa s týmto limitom popasovali?
Film, ktorý vyhral zlato, je podľa mňa absolútnym zázrakom, podľa mňa bol rovno použiteľný. Samozrejme, takýto krátky čas nemôže byť štandardom, ale pri niektorých kategóriách sa to dalo zrealizovať. Raz za čas sa prosto vyhecujete, nespíte a dáte to, no takto agentúry nemôžu fungovať. Ak však máte motiváciu a timing, tak deadline môže byť najväčšou inšpiráciou.
Dostali ste zmysluplné nápady, ktoré sú na jednej strane „out of the box“ a súčasne aj zrealizovateľné?...
Zostáva vám 85% na dočítanie.