Máme za sebou ďalší ročník národného kola Young Lions. Víťazi jednotlivých kategórií môžu od tohoto dňa začal s trénovaním prezentácií, angličtiny a pozerať si case studies.
Čaká ich totiž zážitok, na ktorý nikdy nezabudnú a ktorý im pripomenie, že reklama je jeden z najlepších jobov na svete, aký si mohli vybrať.
Porota teda rozhodla, víťazi sa tešia, ostatní sú možno trošku sklamaní, ale postupne príde nepochybne uvedomenie, že to nebolo vôbec až také zlé a prihlásiť sa do Young Lions bol skvelý nápad, ktorý im dal nezameniteľné skúsenosti.
Ondrej Kořínek zo Zaraguzy, a jeden z kmeňových porotcov súťažiacim odkazuje:
"Keď sa človek prihlási do súťaže riskuje, že prehrá. V kreatívnej súťaži je to o to náročnejšie, že do hry vkladáme kus seba. Musíme sa odhaliť, nechať ostatných, aby videli, aký máme vkus, ako rozmýšľame, ako to “cítime”. Napriek tomuto riziku, sme tento rok hodnotili rekordný počet prác.
Pre Slovenskú reklamu je to skvelá správa. Znamená to totiž, že v brandži je stále viac mladých žien a mužov, ktorí si s nadšením užívajú riešenie hlavolamov, v marketingu známych ako - zadanie. Blahoželám všetkým, ktorí do toho šli a nevyhrali. Máte o skúsenosť viac. Ak si ju chcete ešte prehĺbiť, rád sa s vami podelim o vhľady z hodnotenia. Teším sa na debatu Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.."
Aký bol teda aktuálny ročník?
Prišlo 125 prác, vyše 60 posunula porota na shortlist a včera sa rozdali ceny. Porotkyňa Eva Myjavcová z Free Andy tak isto nešetrila chválou: "Ako členka kmeňovej portoy musím povedať, že sa o našich mladých levov v Cannes vôbec nebojím. Sú to všetko ľudia, ktorí vedia rozmýšľať, hľadať insighty a pracovať s nimi tak, aby vytvorili zaujímavú kampaň. Veľmi príjemným prekvapením boli osobné prezentácie, kde sa všetci dokázali výborne obhájiť, boli sebaistí a ich argumentácie dávali zmysel."
Ďalšieho porotcu Martina Polakoviča z THIS IS LOCCO úroveň prác neprekvapila. Očakával, že bude vysoká a tak sa aj stalo.
"Čo ma však príjemne prekvapilo, bola úroveň osobných prezentácií. Moja obľúbená bola kategóriá Médiá, a keďže jej poznávacím znamením bolo slovo “rešpekt”, rád by som týmto vyjadril aj rešpekt všetkým, ktorí sa prihlásili do Young Lions. Nielen tým, ktorí získali ocenenie či shortlist. Často aj medzi ostatnými prácami, špeciálne v tejto kategórii, boli skvelé práce, na ktorých však jednoducho chýbal niekedy konsenzus a niekedy lepšie dotiahnutie inak peknej idey či insightu."
Predseda poroty Martin Motáček z Wiktor Leo Burnett tlieskal najmä prácam v kategórii Digital. Doslova povedal, že sú svetové a môžu ísť rovno do Cannes.
"Víťaz kategórie Para NHL 23 je bomba. Dievčatá to urobili výborne a prácu treba jednoducho urobiť. My v agentúre o takýchto prácach hovoríme, že nie sú upotené. To znamená, že idey vznikli s ľahkosťou, v práci všetko zapadá a funguje a čo ma najviac potešilo, že prišli so zmenou paradigmy rozmýšľania. Nebojím sa povedať, že ide o svetovú vec. V digitále boli viaceré skvelé práce, bolo to úplne iné, ako keď päťdesiatnici vymýšľajú online."