StoryEditor

Najlepšie reklamy sveta. Vybrali sme 10 favoritov Stratégií

25.06.2021, 15:35
Autor:
pzpz
Ide o víťazov najvyšších ocenení svetovej súťaže kreativity.

Festival kreativity s názvom Cannes Lions je každoročnou veľkou udalosťou pre marketingovú brandžu. Ponúka ukážku toho najlepšieho, čo sme za uplynulé obdobie mohli vo svete reklamy vidieť.

Prihlásené stovky kreatív od najrôznejších klientov a ich spolupracujúcich agentúr sú oceňované v niekoľkých kategóriách. Množstvo skvelých inšpiratívnych nápadov si odnáša kovy, dokonca niekoľko, avšak najvyšším ocenením je Grand Prix. V Stratégiách sme sa rozhodli vybrať tie, ktoré sú našimi favoritmi.

Dove – Courage is Beautiful

Jednou z najvýstižnejších prác, ktorá charakterizuje náročnosť minulého pandemického roka, je kampaň Dove. Značka jednoduchým nápisom „Courage is Beautiful“ na fotkách unavených zdravotníkov s otlačenými čiarami po maskách a respirátoroch na tvári absolútne vystihuje to, čím sme žili v roku 2020. Nápad vznikol v londýnskej agentúre Ogilvy.

Unilever – Degree Inclusive

Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie každý človek na planéte v určitom období svojho života zažije istý druh dočasného alebo trvalého postihnutia. Život telesne postihnutých alebo zrakovo postihnutých ľudí má v každodennom fungovaní mnoho úskalí. To, čo zdraví považujú za samozrejmosť, môže byť pre ľudí s postihnutím boj.

Gigant Unilever preto v rámci značky vo svojom portfóliu Degree predstavil novinku, ktorá je absolútnou prvotinou na svete. Degree Inclusive je deodorant dizajnovaný tak, aby uľahčil manipuláciu zrakovo aj telesne postihnutým osobám. Základom sú lepšie uchopiteľné časti na spodnej aj vrchnej strane deodorantu, a uzáver je pre šikovnejšiu manipuláciu magnetický. 

H&M – Loop

Značka H&M sa v spolupráci s HKIRTA (The Hong Kong Research Institute of Textiles and Apparel) a ďalšou hongkonskou firmou Novetex Textiles rozhodli spustiť v roku 2020 projekt s názvom Loop. Ide o 1. svetový "systém" recyklácie odevov, ktorý má prispieť k zníženiu odpadu na skládkach, kde odevy tvoria globálne 87 percent.

Spoločnosť vo svojej vlajkovej predajni v Štokholme umiestnila sklenenú kocku, v ktorej je možné sledovať premenu oblečenia, ktoré zákazníci vrátia, na nový kúsok. Projektu je prispôsobený celý dizajn a vizuálna identita interiéru predajne. Cieľom bolo vytvoriť netradičný zážitok, ktorý zákazníkov zaujme natoľko, aby získali motiváciu svoje nepoužívané oblečenie vrátiť naspäť a H&M z nich vyrobí nové kúsky.

Burger King – The Moldy Whopper

Projekt H&M Loop je príkladom toho, ako sa značka snaží o to, aby si u spotrebiteľom vybudovala pozitívny imidž. Kampaň Burger Kingu nie je opakom, ale zaujímavou ukážkou netradičného prístupu. Reťazec s rýchlym občerstvením na znak zbavenia konzervantov v kampani ukázal, ako prebieha proces hnitia obľúbeného hamburgeru značky. Kľúčovým v kampani bolo video, v ktorom je zachytený 34 dňový proces hnitia najznámejšieho Whopperu. Reklamu ukončí slogan The beauty of no artificial preservatives, čo znamená Krása bez pridaných konzervantov.

Essity - Bodyform & Libresse - WombStories

Kampaň odkrýva vnútorný svet ženskej maternice. Tvorcovia vytvorili film s cieľom vyvrátiť mýty, podnietiť pozitívny rozhovor a zaoberať sa dôležitými okamihmi v živote ženy, od spontánnych potratov a menopauzy až po endometriózu. Kampaň dáva hlas nevídaným, nevysloveným a neznámym pravdám o fyzických skúsenostiach žien. Autormi kampane Womb Stories sú prevažne ženy, pod kreatívu sa podpísala britská pobočka agentúry BBDO, pre tento trh bola kampaň aj pripravená.

Woojer – Sick Beats

Na svete žijú desiatky tisíc ľudí trpiaci cystickou fibrózou. Jednou z metód liečby, ktorá im pomáha vyrovnať sa s hromadením ťažkého hlienu v pľúcach, je objemná vesta, ktorá búši do hrudníka, aby sa hlien uvoľnil.  Ako si dokážete predstaviť, nie je to najpríjemnejšia metóda, deti ju označujú za najhoršiu časť ich dňa.

Spoločnosti Woojer a Claire's Place Partners vytvorili prvú hudobnú vestu na čistenie dýchacích ciest na svete, ktorá využíva hlboké basové frekvencie, o ktorých sa dokázalo, že uvoľňujú hlien rovnako efektívne ako tradičná terapia.

Lebanese Breast Cancer Foundation - The Bread Exam

Kampaň bola vytvorená na pomoc pri riešení kultúrnych tabu, ktoré môžu zabrániť včasnému odhaleniu rakoviny prsníka u žien žijúcich v tradičných komunitách a náboženstvách. Táto myšlienka je sústredená vo videu, ktoré demonštruje kroky samo vyšetrenia prsníkov maskované ako návod na miesenie cesta na chlieb. Video rešpektujúce kultúrne hodnoty nespomínalo ani neukázalo prsia.

COPI - Address Pollution

S využitím údajov z Imperial College London, ktoré poskytli každej adrese vo Veľkej Británii presné ročné údaje o znečistení ovzdušia na ich uliciach, vytvoril Central Office Of Public Interest spolu s AMV BBDO London iniciatívu zameranú na vyčíslenie konkrétnych nákladov na zdravotnú starostlivosť pre obyvateľov. Webová stránka addresspollution.org  žiada návštevníkov, aby zadali svoje poštové smerovacie číslo, z ktorého im poskytne prehľadnú správu s údajmi o tom, aká je v oblasti úroveň znečistenia.

Mastercard – True Name

Mnohým v komunite LGBT+ môže meno na ich platobnej karte spôsobiť každodenné nepríjemné pripomenutie konfliktu medzi pravým menom a menom na ich karte, pretože neodráža ich skutočnú identitu. Spoločnosť Mastercard sa pre ich podporu rozhodla priniesť jednotlivcom novinku True Name, ktorá umožňuje, aby mali ľudia na svojich platobných kartách uvedené meno, ktorému sami dávajú prednosť. 

Tinder – Swipe Night

Zoznamovacia aplikácia Tinder atraktívna najmä pre generáciu Z povýšila swajpovanie v aplikácii na vyššiu úroveň. S agentúrou 72andSunny z LA priniesla apokalyptický príbeh, v ktorom hrali hlavnú úlohu sami používatelia a ich vlastné rozhodnutie ovplyvňovala nielen dejovú linku, ale tiež to, s kým im Tinder vytvorí ideálne match. Podľa tvorcov bola interaktívna hra efektívnym spôsobom, ako si nájsť polovičku. Zážitok z virtuálneho sveta tiež podľa nich viedol ku skutočným rozhovorom medzi mladými.

01 - Modified: 2021-06-16 10:22:18 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions: Reklamný battle agentúry Wiktor Leo Burnett a Stratégií sa začína 02 - Modified: 2021-06-17 09:44:21 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions: Reklamný battle agentúry Wiktor Leo Burnett a Stratégií pokračuje 03 - Modified: 2021-06-20 08:40:40 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions: Reklamný battle agentúry Wiktor Leo Burnett a Stratégií pokračuje 04 - Modified: 2021-06-20 09:06:08 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions: Súboj reklám Wiktor Leo Burnett a Stratégií pokračuje. Vyhrá turistická kampaň alebo dôležitosť slobody? 05 - Modified: 2021-06-23 05:38:01 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions: Súboj technológií v reklame. Alebo ako umelá inteligencia dokáže vyvolať emócie 06 - Modified: 2021-06-23 09:25:40 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions: Súboj reklám Wiktor Leo Burnett a Stratégií pokračuje. Battle Oreo vs. Tinder 07 - Modified: 2021-06-24 05:34:00 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions: Súboj emócií a silných tém. Aj o tom je ďalší súboj Wiktor Leo Burnett a Stratégií 08 - Modified: 2021-06-24 07:37:22 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions: Získa viac ocenení nápad Central Department Store alebo Michael B. Jordan ako Alexa? 09 - Modified: 2021-06-25 10:51:09 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions: Stratégie a Wiktor Leo Burnett tipujú víťaza spomedzi reklám zameraných na spoločenské témy
01 - Modified: 2024-09-18 08:21:29 - Feat.: - Title: Nie je zásah ako zásah, marketéri potrebujú Attention 02 - Modified: 2024-04-12 10:38:05 - Feat.: - Title: E-commerce si s PPC (ne)vystačí. Čo si vyžaduje zmena správania spotrebiteľov a inovácie? 03 - Modified: 2024-03-04 14:22:09 - Feat.: - Title: Sociálne médiá ako hnacia sila ekonomického rastu a konzumu 04 - Modified: 2024-01-08 09:00:00 - Feat.: - Title: Umelá inteligencia do produkcie spotov zatiaľ nezasiahla 05 - Modified: 2023-12-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Alex Prochyra:,,Biznisy, ktoré pozvú svojich zákazníkov do hrdinského príbehu rastú."
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. november 2024 15:55