Svetová oslava kreativity Cannes Lions sa po ročnej prestávke blíži, a tak sme sa v Stratégiách spolu s agentúrou Wiktor Leo Burnett dohodli, že spustíme battle v tipovaní, ktorá z dvojice reklám súťažiacich v Cannnes bude úspešnejšia.
Predstavíme desať dvojíc, pričom vybraní zástupcovia agentúry Wiktor Leo Burnett a Stratégií zvolia svojho favorita na víťaza. Víťazom reklamného battle sa stane ten, koho víťazné tipy získajú najviac cien na tohtoročnom festivale kreativity Cannes Lions.
Premiérový bol súboj Nike a Diesel.
Kampaň Burger Kingu pripravovala trojica agentúr David Miami, INGO Stockholm a Publicis Bucharest. Cieľom bolo upriamiť pozornosť na to, že sa reťazec s rýchlym občerstvením zbavuje konzervantov. Aby to dal jasne najavo, ukázal proces plesnivenia hamburgera. Kľúčovým v kampani bolo video, v ktorom je zachytený 34 dňový proces hnitia najznámejšieho Whopperu.
Reťazec rýchleho občerstvenia Popeyes začal predávať svoje uniformy po tom, čo popová hviezda Beyoncé uviedla na trh svoju podobne vyzerajúcu kolekciu oblečenia. PR, ktoré okolo kampane z dielne reklamnej agentúry GUT vzniklo, prinieslo značke výborné výsledky.
Ktorú reklamu tipuje za víťaza oslovená dvojica?
|
"Netradičný Burger King opäť posunul latku reklám na jedlo." Katarína Hrnčárová |
Burger King má svoje nenahraditeľné miesto na Cannes Lions už niekoľko rokov a so svojimi kampaňami sa vždy ocitne aj na poste víťazov. Kampaň The Moldy Whopper podľa môjho názoru medzi top reklamy sveta jednoznačne patrí. Oceňujem najmä to, ako sa značka netradične postavila k tomu, ako ukáže svoj produkt. Whopper nechali splesnivieť a znechutiť a navyše to vo videu ukázali konzumentom, čo je veľmi odvážny krok. Páči sa mi aj nezvyčajná spolupráca až troch agentúr.
Popeyes odprezentovala výborné výsledky a určite sa spomedzi ostatných značiek na istý čas výraznejšie ukázala, ale nemyslím si, že priniesla tak ohromnú ideu, aby to stačilo na získanie kovu na súťaži Cannes Lions. Môj hlas preto venujem Burger Kingu.
|
"Nechutná pleseň na jedle je krásnym dôkazom toho, čo sa v jedle nachádza." Majo Zverbík |
Téma aditív v jedle je rok čo rok diskutovanejšou témou a preto je najvyšší čas (ak už nie neskoro) začať to riešiť. BK chytil tému veľmi pekne a ukázal cez rôzne formáty to, čo ľudí baví aj sledovať – nechutná pleseň na jedle je krásnym dôkazom toho, čo sa v jedle nachádza a teda vo Whoppery tie aditíva nenájdeme.
Kampaň Popeyes asi predbehla aj tie vyššie očakávania a efektivita priniesla veľmi pekné čísla. Idea tejto kampane však podľa mňa nenadchla takú širokú cieľovku, ako kampaň BK, ktorá riešila celosvetový problém s konzervantmi vplývajúcimi na zdravie ľudí. Takže za mňa BK a Whopper zaujme porotu viac.