Cieľom medzinárodného projektu Hrdinovia FAST, ktorý prebieha v 11 krajinách sveta, je naučiť deti v materských a základných školách rozpoznávať príznaky cievnej mozgovej príhody.
Názov Hrdinovia FAST pochádza z anglickej skratky pre určenie príznakov cievnej mozgovej príhody. F-znamená tvár, A-končatina, S-reč, T-čas.
Na lokálnej úrovni adaptuje tento projekt agentúra Grape PR. Do 5 týždňového vzdelávacieho kurzu sa zapojilo už viac ako 146 slovenských škôl, 266 tried a približne 5300 detí.
Hlavným iniciátorom kampane je Svetová organizácia pre cievne mozgové príhody v spolupráci s iniciatívou Angels. Záštitu nad projektom prebralo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR.
„Máme veľkú radosť nielen z toho, že sa projekt na Slovensku ujal, ale aj z toho, že práve slovenská základná škola patrí v medzinárodnom hodnotení krajín medzi tie najúspešnejšie. Ide o základnú školu v Liesku na Orave. Za pomerne krátky čas sa nám podarilo zapojiť do kampane viac ako 5300 detí, vygenerovali sme spontánnu publicitu k téme cievne mozgové príhody a zapojili do projektu Hrdinovia FAST množstvo slovenských influencerov,“ hovorí Ľubica Fidesová z agentúry Grape PR.
Myšlienku záchrany životov a vzdelávanie detí o cievnej mozgovej príhode podporili mnohé slovenské osobnosti a influenceri - Matej Tóth, Samuel Tomeček, Michaela Majerníková, Patrícia Vitteková, Nela Pocisková , Laci Strike, Veronika Cifrová, Kristína Tormová, Katarína Koščová, Miro Jaroš, Lenka Šóošová, Dominika Kavaschová, Fero Joke, Kveta Horváthová, TheTollerantCook, Vladimíra Marcinková, Martin Nikodým, Marek Kajan, ale aj Smejko a Tanculienka, Fihatralala či Spievankovo.
Slovensko zároveň ako jediná krajina priniesla do projektu vlastnú hymnu, ktorú naspievali Mária Podhradská a Richard Čanaky.