V posledných rokoch je debata ohľadom rodovej rovnosti oveľa intenzívnejšia a viac rozdeľuje spoločnosť. Hoci sme spravili veľký krok dopredu, prílišná polarizácia spoločnosti môže tento pokrok ohroziť a zapríčiniť ešte silnejší pocit oddelenia.
NEHERA vo svojej poslednej kampani uchopila túto problematiku z veľmi netradičného uhla. Jej kampaň je esejou na ženskosť a potrebu rodového vyjadrenia sa, nie však vo forme izolovaného subjektu, ale vo vzájomnej súhre a prepojením sa so svojím protikladom.
Kampaň z dielne agentúry JANDL a produkcie KIMONO oživuje platónsky mýtus o Androgýnoch, nielen ako tému, ale zároveň aj ako odpoveď na súčasnú situáciu.
„Keď nahliadneme pod povrch, odhalíme svet zrkadiel, ktoré odrážajú základnú pravdu – ľudská prirodzenosť sa ukrýva v jednote. Ženskosť a mužskosť vytvárajú celok. Odlúčenie je len medzikrokom k zjednotenej bytosti, mužskej a ženskej zároveň. Je uzmierením sa so svojím protipólom a zjednotením v dualite,” hovorí Alex Strimbeanu, kreatívny riaditeľ z agentúry JANDL.
NEHERA je nezávislá slovenská značka, ktorá zapôsobila už aj na medzinárodnej módnej scéne. Oživila dedičstvo slávnej československej značky, ktorá prekvitala v 30-tych rokoch minulého storočia a zapísala sa do celosvetovej histórie prepojením produkcie a maloobchodu.
Kultúra značky NEHERA kladie dôraz na spontánnosť, vitalitu a udržateľnosť, zatiaľ čo z jej výtvorov sála jednoduchosť a skromnosť. Zbavenie sa nadbytočných prvkov umožňuje odhaliť elegantný dizajn vo svojej úprimnosti, jedinečnosti a podmanivosti.
Vizitka kampane:
Kampaň: NEHERA - The Androgyne
Agency: JANDL
Creative Director: Alex Strimbeanu
Art Director: Lucia Repová
Copywriter: Jakub Jurica
Production: KIMONO Production
Director: Jakub Šteinecker
DOP: Patrik Gubiš
Photographer: Branislav Šimončík
Music: Isama Zing
Producer: Marek Wilhalm