Nováčika na poli sociálnych sietí, platformu Clubhouse, určite netreba predstavovať. Jej rastúca popularita zaujala už aj konkurenčných hráčov a The New York Times prišiel s informáciou, že na podobnej aplikácii už pracuje aj Zuckerbergova spoločnosť. Podľa portálu sa Mark Zuckerberg sám do diskusie prebiehajúcej na platforme zapojil.
Facebook tak podľa zahraničných portálov vlastnú verziu aplikácie s veľmi podobnými funkciami už pripravuje. The NY Times napísal, že vývojári Facebooku dostali za úlohu klon populárnej platformy vyvinúť.
Hovorkyňa Facebooku Emilie Haskell informáciu nepotvrdila, ani nepoprela: „Spájame ľudí prostredníctvom zvukových a obrazových technológií už mnoho rokov a stále skúmame nové spôsoby, ako túto skúsenosť pre ľudí vylepšiť.“
Zástupca spoločnosti Clubhouse tieto kroky odmietol komentovať.
História sa opakuje, Facebook opäť odkopíroval funkčnú aplikáciu a vyvinie svoju vlastnú. Je známy tým, že s konkurenciou bojuje tak, že ich klonuje.
Na dcérskej sociálnej sieti Instagram pridal v roku 2016 totožnú funkciu, ktorá zabezpečila úspech aplikácii Snapchat. Krátke videá či obrázky miznúce po 24 hodinách pomenoval Stories. Momentálne sú najpopulárnejšou funkciou na obrázkovej sociálnej sieti. V roku 2020, taktiež na Instagram, pridal Reels- kópiu formátu, ktorým je populárny TikTok.
Twitter na napodobnenine Clubhouse pracuje už od konca minulého roka, keď tento zámer oznámil. Spaces majú byť živé chatovacie miestnosti založené iba na zvuku. Od polovice januára beta verziu testuje skupinka používateľov.