Digitálny svet sa vplyvom pandémie rýchlo rozrástol, avšak chaotická situácia na celom svete spôsobila, že výdavky do reklamy v jarných mesiacoch tohto roka klesli. Aktuálne však z výsledkov tretieho štvrťroka môžeme konštatovať, že firmy zistili, ako treba komunikovať, ponaučili sa z prvej vlny a odvážne investovali do reklamy v online naďalej. Ukazuje to report spoločnosti Socialbakers.
Celosvetové investície do reklamy na sociálnych sieťach Facebook a Instagram v treťom štvrťroku v porovnaní s druhým kvartálom tohto roka vzrástli o 56,4 percenta. Oproti absolútnemu globálnemu prepadu na najnižšie hodnoty v marci, tak môžeme tvrdiť, že sú výdavky takmer dvojnásobné.
Najväčší nárast zaznamenala Severná Amerika, ktorá investovala v treťom kvartáli až o 61,7 percenta viac, ako v predchádzajúcom období. Vysoký nárast je aj kvôli poklesu reklamy na konci druhého štvrťroka, kedy firmy bojkotovali Facebook a niektorí marketéri sa rozhodli do reklamy na sociálnej sieti neinvestovať.
Pre zväčšenie, kliknite na obrázky.
Celkové investície značiek boli podľa Socialbakers v treťom kvartáli 2020 v porovnaní s rovnakým obdobím v minulom roku o 27,6 percenta vyššie. Najväčší skok bol zaznamenaný v segmentoch FMCG (+61,3 percenta), automotive (+59,4 percenta) a tretím sektorom je e-commerce (+27,5 percenta).
Dosah reklám na Facebooku rastie, kráľom ale zostáva Instagram
V treťom štvrťroku 2020 mal Instagram o 34,7 percenta väčšie publikum ako Facebook. Populárna sociálna sieť prekonala Facebook aj v množstve interakcií, ktoré boli na Instagrame 22-krát vyššie. Celkový trend v medziročnom porovnaní ukazuje, že celosvetovo interakcie na Instagramu za uplynulý štvrťrok narástli o 5,4 percenta, interakcie na Facebooku zostali takmer identické s rovnakým obdobím vlani.
Podľa údajov Socialbakers, 75,9 percenta z celkových výdavkov na reklamu na sociálne siete išlo v Q3 2020 do hlavných kanálov Facebooku a Instagramu. 10,4 percenta výdavkov smerovalo do Instagram Stories.
Vplyvom pandémie nastali zmeny pri stránkach neziskových organizácií, ktoré v treťom kvartáli dosiahli o 112,9 percenta vyššie interakcie na Facebooku a o 31,2 percenta vyššie na Instagrame.
Blížiace sa prezidentské voľby v USA zabezpečili sociálnym sieťam nárast profilov denného spravodajstva. V tejto kategórii opäť vyhráva Instagram, na ktorom sa v Q3 zvýšili interakcie na stránkach denného spravodajstva o 103,3 percenta. Rovnaké stránky narástli aj na Facebooku, o 57,8 percenta.
Zaujímavo dopadlo odvetvie cestovného ruchu, o takéto stránky bol záujem na Facebooku, kde interakcie narástli o 60,9 percent, a naopak na Instagrame o 31,2 percenta poklesli.
Ak hovoríme o profiloch svetových značiek, najvyššiu hodnotu interakcií na Facebooku si získal e-coomerce a na Instagrame móda.
Rekordné CPC
Socialbakers ďalej v reporte uvádzajú, že CPC (cost-per-click) dosiahol v treťom kvartáli 2020 svoje najvyššie hodnoty od roku 2019. Jeho celosvetová hodnota sa v porovnaní s druhým kvartálom zvýšila v treťom o 42,4 percenta. Súčasná hodnota 0,168 dolárov (oproti 0, 118 dolára), je tak najvyššia od konca 2019.