Juraj Mičko, po novom pôsobí na pozícii riaditeľa úseku marketingu a komunikácie v poisťovni Kooperativa. Jeho prioritou je pomôcť zadefinovať atribúty značky, ktoré umožnia lepšie napĺňanie a komunikáciu vízie.
V čom bola pre vás pri nástupe nová pozícia výzvou?
Segment poisťovníctva je veľmi špecifický, čo vie určite každý, kto mal možnosť doň nahliadnuť. Mám to šťastie pôsobiť v jednej z dvoch najväčších poisťovní, ktorá poskytuje komplexné portfólio relatívne zložitých produktov, čo však na druhej strane znamená nevyhnutnosť pochopiť ich komplexnosť. Nová pozícia si zároveň vyžadovala zmenu myslenia, pretože jedna z prvých poučiek v segmente znie: „Poistenie sa nekupuje, poistenie sa predáva.“
Čo ste urobili po nástupe do funkcie ako prvé?
Detailne som sa porozprával s každým jedným členom tímu o jeho skúsenostiach, plánoch, odporúčaniach a ambíciách.
Aké boli vaše prvé ciele po nástupe do funkcie?
Spoznať čo najlepšie tím, spoznať kolegov a ich priority, spoznať spolupracujúce agentúry, zrealizovať kampane naplánované na aktuálny rok, posilniť marketing o ďalších kvalitných ľudí, zrealizovať marketingový audit a na základe jeho výsledkov nastaviť ďalšie ciele a priority na nasledujúce obdobia.
Ktoré ciele a do akej miery sa vám už podarilo zrealizovať?
Všetky uvedené ciele sa podarilo zrealizovať, resp. sú vo fáze finalizácie.
Aké máte priority na najbližšie obdobie?
Kooperativa má dlhodobo víziu byť poisťovňou prvej voľby. Mojou prioritou je pomôcť zadefinovať atribúty značky, ktoré umožnia lepšie napĺňanie a komunikáciu tejto vízie. Veľmi dôležité bude ich prenesenie na všetkých kolegov, zákazníkov a budúcich zákazníkov.
Kooperativa systematicky pracuje na zlepšovaní zákazníckych služieb vrátane digitalizácie kontaktných miest so zákazníkom. Naši zákazníci majú napríklad už dnes možnosť uzatvoriť si poistenie na diaľku z pohodlia domova, komunikovať s nami online, sledovať svoje zmluvy a požiadať o zmeny cez zákaznícky portál eKooperativa, všetci obchodníci v obchodnej sieti sú vybavení tabletmi. Veľa sa v tomto smere urobilo, napriek tomu je jednou z mojich hlavných priorít neustále zlepšovanie zákazníckej skúsenosti.
Na čo ste najviac hrdý, čo sa vám podarilo zrealizovať?
Najdôležitejším krokom bol práve spomínaný marketingový audit a audit značky.
Aké je vaše poučenie z obdobia, odkedy ste vo funkcii?
Strategická interná komunikácia je prinajmenšom rovnako dôležitá ako tá externá a nemôže fungovať jednosmerne.
Aká značka je pre vás inšpiratívna a prečo?
Takých značiek je viac, mám rád značky, ktoré sa snažia o udržateľnosť a o to, aby bol svet lepším miestom. Zároveň chcú byť stále prvé vo svojom segmente a prinášajú unikátne služby alebo produkty. Po príklad nemusíme chodiť ďaleko. Aj na našom trhu pôsobí niekoľko takýchto značiek, napríklad Tatra banka, O2 alebo Ikea.
Kto je Juraj Mičko?
Vyštudoval Pedagogickú fakultu UK a MBA na City University of Seattle v Bratislave so zameraním na Global management. V roku 2002 nastúpil do spoločnosti EuroTel, kde sa datujú aj jeho začiatky s marketingom. Po šiestich rokoch prešiel na oddelenie marketingovej komunikácie do Telefónica O2. Ako marketing general manager značky Kia Motors bol od roku 2011 zodpovedný za všetky jej komunikačné aktivity na Slovensku a neskôr aj za produktové portfólio a cenotvorbu. Od mája 2020 vedie marketing a komunikáciu poisťovne Kooperativa.