V Porsche Slovakia na divízii Audi prichádza na prelome roka k zmene v marketingu. Z regionálneho officu adidas East Europe prichádza Emil Skákala a preberá riadenie marketingu značky.
S: V čom bola pre vás pri nástupe nová pozícia výzvou?
Presadiť sa pre mňa v novom odvetví, ktoré pri svojich segmentových špecifikách (klesajúci trend) je v aktuálnom čase ešte aj veľmi náročné.
S: Čo ste urobili po nástupe do funkcie ako prvé?
Kávu a usporiadal som si stôl. Predpokladám, že ambíciou každého nového človeka je spoznať tím, procesy a nastaviť si spoluprácu.
S: Aké boli vaše prvé ciele po nástupe do funkcie?
Tým, že som pochádzal z inej brandže, bolo mojím hlavným cieľom spoznať biznis model, globálnu stratégiu, lokálne potreby a nastaviť plán na rok 2020. Popri tomto samozrejme pokračovať v dobre našliapnutom tempe.
S: Ktoré ciele a do akej miery sa vám už podarilo zrealizovať?
Myslím si, že vo väčšine vecí mam už úplne jasno, topline strategický plán je hotový a lokálna hardsale kampaň nám úspešne od začiatku januára beží.
S: Na čo ste najviac hrdý, čo sa vám podarilo zrealizovať?
Spolu so ženou sa nám splnil sen a máme doma dvoch zdravých synov, ktorí nám každý deň spestrujú život. S týmto sa spája jedno rozhodnutie, na ktoré som obzvlášť hrdý a odporúčam každému otcovi – rodičovskú dovolenku. Bol to pre mňa obrovský krok mimo moju „comfort zone“ a s odstupom času ho môžem hodnotiť ako jedno z najlepších rozhodnutí, aké som kedy urobil. V rámci biznis života je to asi projekt adidas Runners, kde Bratislava a Praha hrali ako pilot obrovskú rolu pre súčasný globálny úspech.
S: Vaše poučenie z obdobia, odkedy ste vo funkcii?
Deväť rokov na regionálnej pozícii výrazne ovplyvní vašu schopnosť tvoriť prezentácie a prezentovať v slovenčine.
S: Aká značka je pre vás inšpiratívna a prečo?
Nemám asi jednu konkrétnu značku, ale vo všeobecnosti si myslím, že Redbull je svojimi aktivitami benchmarkom ako globálny love brand. Je málo značiek, ktoré vedia z retailového produktu vytvoriť media house. Možno by som ešte spomenul pre mňa veľmi inšpiratívnu copy jednej hodinárskej ikony „You never actually own a Patek Philippe. You merely look after it for the next generation“.
Kto je Emil Skákala?
Emil Skákala vyštudoval aplikovanú ekonómiu na UK. Svoju marketingovú dráhu začína v FMCG segmente, kde je súčasťou regionálneho marketingového tímu pre Julius Meinl. V adidas East Europe pôsobil vyše osem rokov v regionálnych funkciách (V4 + Blatic), kde na začiatku zastrešoval produktový marketing a postupne prešiel na komunikáciu značky. V rámci brand marketingu mal na starosti regionálne aktivity v rôznych kľúčových kategóriách. V poslednom období viedol tím komunikácie liftestylovej značky adidas Originals a špecializoval sa na influencer a entertainer marketing. Do spoločnosti Porsche Slovakia, na pozíciu Marketing & PR Manager prichádza v decembri 2019.