Stratégie v každom vydaní printovej verzie magazínu spolupracujú s Asociáciou digitálnych marketingových agentúr (ADMA) na príprave rubriky s názvom ADMA názor. V októbrovom čísle sme sa pýtali na najväčšiu vychytávku, ktorá inšpiruje k novým nápadom, k zmene zabehnutých procesov, alebo uľahčuje v marketingu.
|
Natália Vargová Account Director CORE4 Advertising |
Pre mňa je topkou instagramové spravodajstvo od Davida Tvrdoňa, tiež jeho newslettery a podcastklik. Prináša ako prvý technologické novinky, vychytávky z online sveta, reklamy aj marketingu, a navyše to robí všetko veľmi dobre a jednoducho spracované cez moderné platformy. Treba odoberať!
|
Miriam Holá Managing & Performance Director SCR interactive |
Síce to nie sú top novinky, ale ja som ich objavila v roku 2020 a skutočne ma inšpirujú, posúvajú, prípadne pomáhajú efektívnejšie pracovať:
tri youtubové kanály: Matt D'Avella, ZeptejSeFilipa a Cesta Úspěšných.
|
Tomáš Cako Creative Strategist Digiline |
V poslednom čase ma veľmi zaujal seriál „War Stories“ na youtubovom kanáli Ars Technica. V krátkych videách rozoberajú najväčšie prekážky, ktorým čelili vývojári pri vytváraní najpopulárnejších videohier, akými sú Doom, Diablo či Crash Bandicoot. Každý príbeh je inšpiratívny v inej rovine. Či už ide o netradičné využitie dostupných technológií alebo out-of-box marketingové techniky, vďaka ktorým hry dosiahli enormné úspechy vo svojej dobe.
|
Alexandra Remo Social Media Brand Manager Zaraguza |
Keď si rozložíme klišé „inšpirácia je všade okolo nás“ na menšie komponenty, tak je to kombinácia aktuálneho diania, ľudí okolo mňa či konkrétnejšie appka plná trendov TikTok alebo podcasty. Naposledy to bol The Messy Truth s Lydiou Pang, ktorá po M&C Saatchi, Refinery 29 zakotvila ako Global design director pre Nike. Odporúčam!
|
Róbert Potoma Social Media Specialist & ideamaker Promiseo |
Akokoľvek zvláštne to znie, veľkou inšpiráciou sa pre mňa stal TikTok. TikTok už dávno nie sú len zábavné výzvy a rôzne trendy. Nájdete tam množstvo šikovných marketérov, fotografov či iných umelcov, ktorí zdieľajú rôzne tipy a triky alebo behind the scenes. Vďaka tomu sa viete naučiť lepšie fotiť, vytvárať zaujímavejšie stories či natáčať pútavejšie videá.
|
Pavol Kapeľuch Content creator Socialists |
Mohol by som vymenovať desiatky instagramových účtov, youtubových kanálov a tvorcov svetových, ale aj domácich značiek, niekoľko podcastov alebo webov. Samozrejme, aj toto všetko patrí medzi moje zdroje inšpirácie. Tým najlepším zdrojom pre mňa je však sám život. Ľudia, s ktorými sa stretávam, situácie, ktoré zažívam, a kultúru, ktorú denne konzumujem v podobe filmov, seriálov a najmä hudby. Stačí len pozorne sledovať a vybrať si z toho to svoje, pretože všetko už bolo povedané, ale niekedy to treba zopakovať, lebo nie všetci dávali pozor.
|
Braňo Macko Creative Director Ponyhouse |
Je pravda, že prácu mi uľahčuje ďalšie vzdelávanie. Snažím sa však siahať po knihách, ktoré vyšli pred vznikom internetovej reklamy. Dovoľuje mi to získať odstup a konfrontovať to, čo považujeme za štandard, s poznatkami, ktoré sú o generáciu staršie. Naposledy to bola kniha Truth, Lies, and Advertising: The Art of Account Planning od stratéga Jona Steela. V knihe okrem iného venuje celú jednu kapitolu kampani „got milk?“, na ktorej pracoval. Odporúčam.
|
Michal Dedinský Business Development Manager Performics |
Som členom online sekcie stratechery.com,v ktorej Ben Thompson rozbíja na drobné biznis modely či biznis stratégie mnohých, veľkých firiem. Pomáha mi hlbšie pochopiť celkové fungovanie biznisu a na základe toho sa potom na tvorbu online marketingovej stratégie pozerať z viacerých uhlov pohľadu. Určite odporúčam.
|
Blažena Ambróz Sedrovičová Managing Director PS:Digital |
Zdrojov inšpirácií či „všeobecného“ prehľadu mám niekoľko. Jedným z nich je napríklad aj podcast Business Wars. Inak som aj napriek tomu, že vediem digitálnu agentúru, dosť „analógová“ a siahnem skôr po knihe. Tento rok ma najviac oslovili Sprint, How not to plan a Radikálna otvorenosť. Ak sa pozriem na appky či programy, tak tým, že sa v agentúre špecializujeme na tvorbu chatbotov, určite je to Botsurfer a tento rok mi vzhľadom na epidemiologickú situáciu pribudli do mobilu aj aplikácie Microsoft Teams, Zoom a po aktualizácii Facebook Pages aj Business Suite.
|
Maroš Šori Bolčák Social Media Manager Hype |
Najväčšou inšpiráciou pri mojej práci a tvorbe za posledný rok je určite TikTok. Aj my sme síce v Hype prešli fázou, v ktorej sme si vraveli, že je to pekná hlúposť, avšak to bol aj Facebook, Instagram či blogy. Tento kanál má obrovský potenciál a okrem toho, že naň už aktívne tvoríme obsah pre prvých klientov, začali sme sa inšpirovať najväčšími tvorcami v tom, ako doslova za pár sekúnd odovzdať myšlienku kreatívne a s úplne novým pohľadom na vec. Tento prístup nám po adaptácii následne funguje aj za hranicami TikToku, na štandardnejších online médiách.