Odborníci z Asociácie digitálnych marketingových agentúr (ADMA) sa v májovom vydaní Stratégií vyjadrovali na tému SEO. Pýtali sme sa ich, či by malo byť automatizované alebo by sa malo zadávať manuálne.
|
Andrej Laciak SEO analytik paravan interactive |
Tak ako v každom odvetví, aj pri SEO je automatizácia veľmi dôležitá. Šetrí množstvo času a finančných prostriedkov nielen na strane agentúry, ale aj klienta. Nemyslím si však, že obdobie pandémie vplýva na množstvo automatizácie v SEO. Sú aktivity ako napríklad reporting, ktoré je vhodné si uľahčiť a automatizovať, ale existujú aj aktivity, ktorým by ste stále mali venovať manuálnu pozornosť.
|
Peter Svatoň Head of SEO Visibility |
Aj keď sa to možno na prvý pohlaď nezdá, SEO nemá vypracovanú exaktnú metodiku na vyriešenie všetkých problémov, s ktorými sa môžete stretnúť pri optimalizácii webu. Som zástanca myšlienky, že pri riešení optimalizácie a nielen počas pandémie treba pristupovať k problémom individuálne a manuálne. Automatizáciu vieme následne využiť pri práci s dátami, reportingu alebo pri aplikovaní vzorov, ktoré sme individuálne a manuálne zistili v predchádzajúcich krokoch.
|
Andrej Miklošík SEO Specialist PS:Digital |
Funkčné a dlhodobo udržateľné automatizované SEO som zatiaľ nevidel, a keď je niečo dobre automatizované, tak len čiastkové aktivity, napr. zber a vyhodnocovanie údajov. Automatizovane dokonale nefungujú dokonca ani len algoritmy na interné linkovanie, určite by teda SEO malo byť naďalej manuálne, aj v čase pandémie, ktorá na výkonnosti ML/AI-driven systémov nič nemení.
|
Miriam Holá Performance Director SCR interactive |
Myslím, že neexistuje nejaké špecifické SEO počas pandémie. To by muselo byť aj SEO letné či zimné, chrípkové či diétne. A či by malo byť automatizované alebo manuálne? Malo by byť kombináciou efektívnosti s výkonom. To znamená využívať nástroje, ktoré nám uľahčia prácu a ušetria čas (automatizácia), a následne skontrolovať SEO logiku spolu so sedliackym rozumom (manuálnosť).