Tohtoročná vianočná kampaň Coca-Cola vyzdvihuje myšlienku, že skutočné čaro Vianoc je v nás a najväčším darom, ktorý môžeme svojim blízkym dať, sme my sami. Nadväzuje tak na 100-ročné dedičstvo ikonických vianočných kampaní značky.
Nová globálna reklamná kampaň nesie názov „The Letter“ alebo „List“ a otvára ju správa „Najlepší darček tohtoročných Vianoc ste vy sami“. Tento rok opäť uvidíme vľúdneho Santu, ktorý zohrá rozhodujúcu úlohu pri zabezpečovaní tých pravých láskyplných Vianoc a prianí s nimi spojených.
Film režírovaný oscarovým filmárom Taika Waititi (známym napr. slávnym snímkom JoJo Rabbit) a vytvorený štúdiom Wieden + Kennedy London rozvíja čaro Vianoc v nádejeplnom príbehu o otcovej neutíchajúcej láske k jeho dcére a jeho ceste za splnením jej vianočného priania.
Vianočná reklama nadväzuje na nedávnu kampaň „Otvorené ako nikdy predtým/Open Like Never Before“ – prvej propagácie značky Coca-Cola od doby, kedy pandémia COVID-19 zmenila svet. Táto kampaň bola manifestom nových možností objavených v dôsledku núdzových opatrení a globálnej výzvy znovu oceniť všetko, čo máme okolo seba.
„Rok 2020 bol pre mnohých z nás ťažkým rokom a toto sviatočné obdobie bude mať pre všetkých ešte väčší význam. Coca-Cola oslavuje Vianoce prostredníctvom svojich reklám už od 20. rokov 20. storočia a vždy obsahuje posolstvo jednoty a dôležitých hodnôt. Odráža to skutočné čaro Vianoc – lásku, ocenenie každodennej snahy našich blízkych, zmysel pre komunitu a potrebu skutočnej prítomnosti v dôležitých okamihoch, ako sú napríklad Vianoce,“ povedala Petra Šebová, riaditeľka marketingu spoločnosti Coca-Cola ČR a SR.
Reklama bude nasadená v dlhom formáte 2,5 minúty a kratších formátoch 60 sekúnd a 30 sekúnd, ktoré sa objavia aj na slovenských televíznych staniciach. Celkom bude uvedená na 90 trhoch na celom svete.
3 000 000 etikiet pomáha Červenému krížu
V duchu výzvy #DarujmeSa budú tohtoročné Vianoce jedinečné aj v spojení s charitatívnym projektom pre Červený kríž. Coca-Cola tento rok nechala vyrobiť 3 milióny etikiet s QR kódom na pomoc organizácii Červený kríž na Slovensku a v Česku.
Práve Červený kríž totiž v tejto neľahkej dobe pomáha školiť a pripravovať zdravotnícky personál a zabezpečiť potrebný zdravotnícky materiál. „Coca-Cola odjakživa symbolizuje jednotu, blízkosť a zdieľanie spoločných zážitkov. Tieto Vianoce možno budú pre mnoho ľudí náročné a plné neistoty. Ťažkosti sa netýkajú iba tých, ktorí následkom pandémie COVID-19 ochoreli, ale aj tých, ktorí sa o nich s vypätím všetkých síl starajú. Preto aj cez Vianoce spoločne podporíme slovenský a český Červený kríž,“ popisuje projekt Veronika Němcová, riaditeľka komunikácie a udržateľnosti v spoločnosti Coca-Cola ČR a SR.
Poskytnutie daru je veľmi jednoduché. Vo svojom smartfóne stačí otvoriť mobilné bankovníctvo a kamerou telefónu naskenovať QR kód, umiestnený na etiketách nápojov Coca-Cola, ktorý vás privedie priamo na bankovú platbu Červenému krížu. Každý tak bude môcť prispieť akoukoľvek, hoci aj malou čiastkou a pomôcť tým, pre ktorých tohtoročné Vianoce nebudú časom tradičnej pohody.