Ľudia nachádzajúci sa v náročných životných situáciách potrebujú pomoc čo najrýchlejšie a často dlhodobo. Lidl spolu so svojimi zákazníkmi podá v regiónoch pomocnú ruku tým, ktorí to potrebujú najviac.
Existuje mnoho lokálnych organizácií, ktorých poslaním je pomáhať tým najzraniteľnejším a práve tie sa Lidl vo svojej najnovšej iniciatíve „Podeľ sa a pomôž“ rozhodol podporiť.
Zbierka zostane v regióne
Vo všetkých 144 predajniach v 92 mestách bude prebiehať časovo neobmedzená zbierka trvanlivých potravín a hygienických potrieb. Zbierka zostane v regióne a zákazníci tak budú presne vedieť, komu pomáhajú.
Lidl zapojil do projektu „Podeľ sa a pomôž“ celkovo 95 rôznych subjektov. Ide predovšetkým o organizácie a združenia venujúce sa ťažko chorým či inak znevýhodneným deťom, týraným matkám, ľuďom bez domova či rôzne centrá sociálnych služieb a iné komunitné organizácie.
V rámci zbierky bude v každej predajni diskontu za pokladnicou číslo 1 umiestnený špeciálne označený kôš, do ktorého môžu zákazníci podľa vlastného uváženia odovzdať trvanlivé potraviny či hygienické potreby. Informácie o podporenej organizácii sú uvedené na spomenutom koši i na plagáte vo výlohe predajne.
„Naši zákazníci už mnohokrát poukázali, že majú srdcia na správnom mieste a ochotne spolu s nami pomáhajú tým, ktorí to naozaj potrebujú. Počas korona krízy sme všetci boli svedkami obrovskej vlny solidarity, no zároveň sa, žiaľ, zvýšil počet ľudí, ktorí sa ocitli v neľahkej situácií. Rozhodli sme sa preto spustiť zbierku potravín, ktorá bude dlhodobá a skutočne adresná. Môže sa do nej zapojiť každý zákazník, ktorý tak podporí konkrétnu organizáciu vo svojom meste,“ vysvetlil Matúš Gála, generálny riaditeľ obchodného reťazca. V pravidelných intervaloch podporí organizácie aj Lidl, na začiatok im venoval nákupné poukážky.
Na oficiálnom predstavení iniciatívy „Podeľ sa a pomôž“ sa zúčastnili aj zástupcovia dvoch partnerských organizácií OZ Brána do života (krízové centrum pre ženy, deti a mladých dospelých) a Domov pre každého – OZ na podporu a hmotné zaopatrenie ľudí bez domova.
"Vážime si, že nás spoločnosť Lidl oslovila v pripravovanom projekte Potravinovej zbierky. Nakoľko sa venujeme ženám a ich deťom, ktoré sa nie svojím zavinením ocitli v náročných životných situáciách, vieme, že zabezpečenie základných potravín im pomáha pri preklenutí ich krízového obdobia," povedala Daniela Gáliková z Brány do života.
Adrián Gschweng za Domov pre každého doplnil: „Denne poskytujeme služby pre viac ako 200 ľudí bez domova. Ich denný rozpočet na jedlo je často žalostný a mnohí vyberajú kontajnery. Sme vďační, že im môžeme umožniť dôstojnejšie žiť. Nemôžeme zachrániť celý svet, ale vďaka tejto zbierke budú naši klienti šancu zaspávať s plným žalúdkom.“