Pygmalios sa pozrel na dáta o tom, ako často chodia Slováci nakupovať, ktoré dni preferujú a čo to znamená z hľadiska spotrebiteľa. Sme národ akciový? Nakupujeme rýchlo a často alebo robíme skôr väčšie nákupy raz do týždňa?
Znamená dlhší nákup viac položiek v košíku?
Retaileri využívajú rôzne triky na to, ako spomaliť nákup od rozloženia regálov, prekážky až po podlahu s umiestnením kolmo, aby človek mal podvedome pocit, že musí spomaliť alebo zmeniť smer. Niektoré obchody dokonca nútia človeka absolvovať trasu bez možnosti skrátiť si cestu cez uličku. Teória hovorí, že o čo viac predĺžite zotrvanie zákazníka v obchode, o to väčší nákupný košík alebo ATV (Average Transaction Value) dosiahnete. Taktiež tento fakt zvyšuje pravdepodobnosť tzv. upsell, resp. možnosti, že nakúpite dobre umiestnený tovar aj napriek tomu, že ste o ňom neuvažovali.
Dĺžka nákupu sa však líši podľa mesta, typu obchodu či podľa typu prevádzky. Je rozdiel, či je obchod samostatne stojaca prevádzka alebo prevádzka v obchodnom centre, kam si ľudia chodia často urobiť skôr spontánny alebo efektívny nákup.
Experiment s nákupným časom
To, že nákupný čas ovplyvňuje veľkosť nákupu, potvrdilo viacero výskumov. Nie je to však pravidlo, záleží aj od typológie nákupu a typu nakupujúceho. Tzv. quick shopper totiž uprednostňuje rýchle efektívne nákupy a umelé predlžovanie nákupného času ho následne odradí od ďalšej návštevy. Pri bežnom nakupujúcom však toto pravidlo zväčša...
Zostáva vám 85% na dočítanie.