Pandémia koronavírusu zasiahla medzi prvými spoločnosti podnikajúce v eventovom biznise. Všetky verejné, kultúrne a športové podujatia sa oficiálne zrušili 10. marca a k podobným opatreniam pristúpili aj firmy, najmä nadnárodné korporácie, ktoré presunuli alebo úplne zrušili naplánované konferencie a rôzne firemné podujatia. S poklesom tržieb a celkovou ekonomickou neistotou sa budú eventy vysporadúvať najdlhšie, keďže sa budú medzi poslednými vracať do „normálu“.
BTL komunikačná asociácia, ktorá združuje eventové agentúry pôsobiace na slovenskom trhu, realizovala prieskum mapujúci situáciu na trhu a reakcie firiem na koronakrízu. Zúčastnilo sa ho 104 respondentov, spomedzi ktorých bola takmer polovica eventových agentúr, ďalej kateringové spoločnosti, svadobné agentúry, usporiadatelia festivalov, výstavníci, poskytovatelia video a foto služieb alebo prenajímatelia priestorov.
V prvom polroku očakávajú tieto spoločnosti prepad obratu o 9 930 000 eur. Až 39 percent opýtaných uviedlo, že nábeh svojej spoločnosti do „normálu“ predpokladá najskôr o 6 mesiacov a až 27 percent dokonca ešte neskôr.
Spoločnosti v prieskume uviedli, že medzi úsporné opatrenia, ku ktorým pristúpili, patrí najmä zníženie nákladov, ale tiež prepustenie zamestnancov či zmena zamerania firmy.
Do prieskumu sa zapojilo najviac spoločností s ročným obratom od 100 do 250-tisíc eur a malé filmy a živnostníci s ročným obratom do 30-tisíc eur a počtom zamestnancov od 1 do 5.
Do online prieskumu, ktorý realizovala BTL komunikačná asociácia v prvej polovici apríla tohto roka, sa zapojilo 104 respondentov.