Shutterstock
StoryEditor

Koronavírus zasiahol eventový biznis ako jeden z prvých. Už teraz má obrovské straty

11.03.2020, 10:25
Autor:
hrnhrn
Eventové agentúry nevedia vzniknutú situáciu ovplyvniť a len ťažko hľadajú riešenia.

Vážnou hrozbou posledných dní je nepochybne nákaza koronavírusom. Na dva týždne sa zatvorili školy a oficiálne sú zrušené všetky verejné, kultúrne a športové podujatia. K podobným opatreniam pristúpili aj firmy, rušia zahraničné služobné cesty, umožňujú svojim zamestnancom prácu z domu a odkladajú rôzne interné a externé podujatia na neurčito.

Ochrana zdravia je na prvom mieste

„Aktuálnu situáciu so šíriacim sa koronavírusom pozorne sledujeme, a nakoľko je bezpečnosť našich zamestnancov, zákazníkov a všetkých obyvateľov pre nás prioritou, prijali sme viaceré opatrenia. Vďaka nim sa snažíme minimalizovať akékoľvek riziko súvisiace so šírením vírusu a zároveň plnohodnotne poskytovať komunikačné služby zákazníkom,“ uviedla Natália Kunická, Brand Activation Manager Orange Slovensko.

Preventívne opatrenia na zníženie rizika nákazy zaviedla aj spoločnosť Slovnaft. „Veľmi pozorne sledujeme vývoj situácie v súvislosti s koronavírusom COVID-19 v Európe a vo svete. Urobili sme všetky potrebné opatrenia doporučené Svetovou zdravotníckou organizáciou a Úradom verejného zdravotníctva SR, aby sme obmedzili riziko nákazy a chránili našich zamestnancov,“ hovorí Barbora Brlicová, Event Manager spoločnosti Slovnaft.

Eventový biznis s obrovskými stratami

Prístup spoločností k aktuálnej situácii je zodpovedný a ochrana zdravia ľudí je pre všetkých na prvom mieste. Rušenie a presúvanie mnohých veľkých medzinárodných a tiež lokálnych podujatí sa však výrazne dotýkajú spoločností podnikajúcich v eventovom biznise, ktorý sa z veľkej časti skladá z menších firiem a živnostníkov.

„Koronavírus zasiahol eventový biznis ako jeden z prvých. Rušia sa veľké, ale aj menšie kultúrne, športové a firemné akcie. Padli všetky eventy, ktoré sa mali konať marec, apríl, máj, dokonca sa rušia aj tie letné, pretože nikto nedokáže predvídať, ako sa situácia bude ďalej vyvíjať. My a naši klieti musíme platiť storná, takže už teraz môžeme hovoriť o obrovských stratách,“ hovorí Andrea Skočeková z agentúry Brand Advertising.

Opatrenia spoločností na ochranu zdravia napriek stratám žiadna agentúra z eventového segmentu nespochybňuje, hoci môžu byť pre mnohé likvidačné. „Všetci by sme mali zmeniť správanie a byť viac zodpovední,“ myslí si Michal Svarinský z agentúry Institute of Promotion. „Priorita je zdravie,“ dodáva Milan Kováčik z agentúry Wondericon.

Krízové scenáre môžu zachrániť kontent

Eventové agentúry nevedia vzniknutú situáciu ovplyvniť a nevedia, aká bude situácia o týždeň, o mesiac, alebo či sa vráti do normálu o pol roka. „Dopad na našu branžu je veľmi reálny a môže byť veľmi vážny,“ hovorí Soňa Princová z Monarchu. "Je to však zanedbateľné oproti spomaleniu globálnej ekonomiky, ktoré snáď nenaštartuje novú krízu,“ dodáva Martin Marko z agentúry MW PROMOTION.

Agentúry intenzívne komunikujú so zadávateľmi a spolu hľadajú riešenia. „Momentálne našim klientom navrhujeme a posielame informácie, odporúčania a návrhy, týkajúce sa podpory pri príprave krízových scenárov pre event manažment udalostí v súvislosti s aktuálnymi opatreniami v období koronavírusov,“ uvádza Peter Ridzoň z a3boot. „V tejto núdzovej situácii, v akej sa ocitli mnohé firmy a organizátori podujatí, je ťažké nájsť dokonalé riešenie, ale chceme ukázať, že existujú riešenia, ktoré im môžu pomôcť zachrániť “kontent”, a to dokonca s novým marketingovým potenciálom,“ dodáva.

Ak sa dá nájsť niečo pozitívne na aktuálnej siuácii, tak je to podľa Andrey Skočekovej to, „že skutočne máme teraz čas, priestor a dôvod rozmýšľať nad tým, ako nastaviť fungovanie našich agentúr tak, aby sa nás podobné straty dotkli čo najmenej. Je priestor sa zamyslieť a vymyslieť niečo nové, upratať si v hlave a v policiach. Prečistí sa trh ako eventový, tak personálny. Takže beriem to pozitívne, pretože to, čo nás nezabije, to nás posilní,“ uzatvára.

01 - Modified: 2020-03-10 12:55:23 - Feat.: 0 - Title: Eventové agentúry prichádzajú o akcie. Škody sa šplhajú do miliónov eur 02 - Modified: 2020-03-05 22:33:55 - Feat.: 0 - Title: Manažment udalostí v období koronavírusu: 10 krokov, ktoré by ste si mali pripraviť 03 - Modified: 2020-03-05 10:18:01 - Feat.: 0 - Title: Škody v eventovom segmente spôsobené koronavírusom prudko rastú. Nepanikárme, hľadajme riešenia!
01 - Modified: 2022-03-22 17:09:01 - Feat.: - Title: Covid priniesol tiež virtuálne ochutnávky 02 - Modified: 2022-03-11 13:09:39 - Feat.: - Title: Štefan Kozák z Creative PRO: Emócia sa dá dať aj do online eventu 03 - Modified: 2021-12-15 17:40:19 - Feat.: - Title: Volám sa Laia. Do tradičného sveta eventov prinášam digitalizáciu 04 - Modified: 2022-01-10 17:25:18 - Feat.: - Title: Spojili sme reálne prostredie s online priestorom 05 - Modified: 2021-10-20 15:46:17 - Feat.: - Title: Budějovický Budvar priniesol nevšedný zážitok. Krajina, kde pivo rastie na stromoch, zožala úspech
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 08:01