Kampaň Slovensko žije všetkými farbami z dielne TRIAD-u sa stala najúspešnejšou prácou za rok 2019. Značka Absolut si vo svojej prvej veľkej kampani na Slovensku zobrala za svoju tému xenofóbie a národovectva. Kreatívna agentúra v nej predstavila Natáliu, ktorá je napriek nezvyklej farbe pleti Slovenka, a vyzvala v nej všetkých, aby „žili a nechali žiť“.
Práca získala na zahraničných súťažiach dva shortlisty na Golden Drum, strieborné ocenenie na EuroEffie a z medzinárodnej súťaže New York Festivals si odniesla bronz. Kampaň bodovala aj na slovenskej súťaži efektivity Effie Awards, na ktorej získala zlato v kategórii Digital a bronzové ocenenie v kategórii FMCG. Slovensko žije všetkými farbami bodovalo aj na Zlatom klinci, kde kampaň získala najvyššie ocenenie Grand Prix, dva Zlaté a dva Strieborné klince a štyri Bronzové klince.
Po sčítaní bodov tak najviac v pomyselnom rebríčku získal Pernod Ricard Slovakia so svojím brandom ABSOLUT Vodka. Druhým najoceňovanejším klientom v súťaži Agentúra roka bola spoločnosť O2 Slovakia, ktorá získala najviac bodov so svojou kampaňou #Nebuď pirát z dielne Elite Solutions. A tretím najoceňovanejším klientom sa stala spoločnosť AmRest. Na tretiu pozíciu ju vyniesla kampaň pre Burger King s názvom #prepacmekac, ktorú vytvorila agentúra Wiktor Leo Burnett.
Top 5 zadávateľov v súťaži Agentúra roka 2019:
1. Pernod Ricard Slovakia
2. O2 Slovakia
3. AmRest/Burger King
4. Depaul Slovensko
5. ČSOB
„Veľmi silný insight sme mali priamo pred očami. Slovensko patrí medzi najviac xenofóbne krajiny EÚ,“ hovorí o motivácii spustiť najúspešnejšiu slovenskú kampaň Katarína Hozáková, Head of marketing Pernod Ricard Slovakia. Hozákovej sme sa pýtali aj to, čo pre nich znamená byť najoceňovanejším klientom.
S: Absolut je vo svete známa svojou výraznou komunikáciou. Predpokladali ste, že kampaň, aj keď lokalizovaná, bude taká úspešná aj na našom trhu, ktorý nie je zvyknutý na takýto typ komunikácie značky alkoholu?
Značka Absolut na celom svete komunikuje so zámerom vytvárať otvorenejší svet a podnecuje k tolerancii na viacerých úrovniach. V súvislosti s faktom, že Slovensko patrí medzi najviac xenofóbne krajiny EÚ, sme mali silný a navyše lokálne veľmi relevantný insight priamo pred očami, a tak sa zrodila myšlienka kampane. Keď zaznela, bolo nám všetkým jasné, že toto je ono. Celý tím ľudí, ktorí na kampani pracoval, od začiatku intenzívne cítil, že kampaň má pevný základ a silnú emóciu. Preto sme jej verili. A to bolo pre nás kľúčové, veriť myšlienke kampane, ladiť s ňou a rozpracovať zmysluplne tenziu, ktorú nám ponúkala.
Úspechu sme sa potom tešili ako prirodzenému dôsledku a podporil nás v tom, že mať odvahu sa oplatilo. Ako hovoríte, je to iný typ komunikácie, než na aký sme zvyknutí. Na druhej strane, pokiaľ má značka vo svojej DNA ukotvené hodnoty a na nich vystavaný zámer, som presvedčená o tom, že by to bol zbytočne nevyužitý potenciál, ísť „len“ cestou „klasickej“ komunikácie.
S: Na ktorý zo stanovených cieľov ste sa najviac zamerali?
Najviac nám záležalo odkomunikovat globálny zámer Absolut vodky takým spôsobom, ktorý bude blízky aj slovenským fanúšikom tejto značky.
S: Niektoré podniky sa rozhodli Absolut vodku po spustení kampane bojkotovať. Našli sa aj také, ktoré počas nej zmenili svoj postoj?
To, že sa niektoré podniky rozhodli Absolut vodku po spustení kampane vylúčiť zo svojho sortimentu, sme evidovali. Či niektoré svoj postoj následne zmenili, neviem. Rešpektujeme, ak niekto s myšlienkou našej komunikácie nesúhlasí, nech už sú dôvody akékoľvek. Veľmi nás tešilo, že sa nám spontánne ozývali aj viaceré podniky, ktoré, naopak, na počesť spustenia kampane a ako prejav jej podpory pripravili z vlastnej iniciatívy špeciálne akcie na Absolut vodku.
S: V čom si myslíte, že spočíva väčšia úspešnosť kontroverznejších kampaní v porovnaní s „klasickými“?
Neviem hovoriť všeobecne, ale keď sa zamyslím nad našou kampaňou, tak podľa mňa ten ohromný ohlas, ktorý zaznamenala, bol v tom, že značka vyjadrila postoj, za ktorým si stojí. Bol to silný hodnotový postoj. A ten si ľudia nielen všimli, ale dotkol sa ich. A to vyvolalo lavínu reakcii.
S: Stali ste sa najoceňovanejším slovenským klientom za rok 2019. Čo pre vás ocenenie znamená ?
Pre mňa to jednoznačne znamená potvrdenie pokračovať v tomto duchu ďalej. A budem sa tešiť, keď budem vidieť takýchto kampaní s pozitívne mierenou hlbšou myšlienkou aj na Slovensku čoraz viac. Pretože sila našich značiek nám dáva moc ovplyvňovať, a to vnímam ako veľkú zodpovednosť.