Dnes na otázky piatkovej rubriky odpovedá Ján Papáč, stratég z agentúry TRIAD.
Ján Papač profesijne začínal ako novinár, po niekoľkých rokoch sa posunul k práci v reklame, najprv zľahka v primárne eventovej agentúre Kuul Fabrik, aby od septembra 2015 pokračoval v TRIADe. Po prvotne pridelenej pozícii social media brand manager ho presunuli na pozíciu stratéga, kde je dodnes. Popri práci v reklame sa venuje koncertom a festivalom, ktoré spoluorganizuje už takmer 10 rokov.
Ako stratég, media planner alebo social media manager sa podieľal na väčšine toho, čo za posledné štyri roky vyšlo z TRIADu – od oceňovanej Absolutky (Slovensko žije všetkými farbami) cez Tatratea (WorldTour), Birell (S Birellom nenafúkaš), Pilsner Urquell (Chuť dať to najlepšie zostáva), eyerim (Find yourself) a mnohé kampane Raja.
Aká je najlepšia rada, akú ste dostali? A od koho?
Najradšej mám radu, ktorú rozdávam ja: „Nestresuj sa. Je to len reklama.“
Čoho ste sa museli vzdať, aby ste mohli robiť to, čo robíte?
Pracujem v Devíne pod hradom, takže myslím, že iba myšlienky na to, že budem do práce chodiť inak ako autom.
Čo najdôležitejšie ste si naplánovali na tento rok?
Z pracovného hľadiska to nie je žiadna jedna konkrétna vec. Chcem pomáhať Triadu a ľuďom v ňom, nech to znamená čokoľvek – od najjednoduchších každodenných prác cez makačky na veľkých tendroch.
Ktorý z vašich snov ešte chcete dosiahnuť?
Ľudia snívajú a potom sú sklamaní, keď svoje sny nemôžu dosiahnuť. Viac mi vyhovuje, keď si poviem, že chcem, aby sa podarila najbližšia prezentácia u klienta a bola lepšia ako tá predtým, ako to, že raz získame titánového Leva v Cannes.
Čo vás najviac motivuje?
Cestovanie a pri ňom sledovanie ľudí – ako fungujú, čo si obliekajú, čo jedia, ako medzi sebou komunikujú a ako prejavujú emócie. Tam ležia všetky insighty o ľuďoch a spoločnosti.
Akú radu by ste dali svojmu 18-ročnému ja?
Žiadnu. Akákoľvek rada a jej aplikácia by totiž spustili lavínu, po ktorej by už nič nebolo také, aké je. Mal by som zrejme inú prácu, inú ženu, možno zlatého retrievera, štyri deti a domček v dedine za Bratislavou a táto predstava ma veru neláka.
Najpoužívanejšia aplikácia v práci?
Donedávna to bol Facebook, ktorý som však v práci takmer úplne prestal používať. Je to požierač času a najmä pozornosti a odporúčam podobný krok každému, nielen v oblasti reklamy.
Najobľúbenejšia aplikácia celkovo?
Messenger, prípadne ďalšie chatovacie appky. Byť v kontakte s ľuďmi, počúvať ich a radiť sa s nimi je pre mňa nesmierne dôležité vo voľnom aj v pracovnom čase.
Najlepšia práca na slovenskom trhu za posledné obdobie?
Ak si odmyslím práce TRIADu, tak Mesto je tvoje fitko od Rexony, ktorú robila Zaraguza.
Práca, na ktorú ste najviac hrdý?
Staranie sa o social media komunikáciu pri najväčších protestoch Za slušné Slovensko. Bolo to asi to najťažie, čo som v živote robil, no zároveň určite najdôležitejšie.
Najlepšie komunikujúci zahraničný brand?
Nike. Krásne, odvážne a zároveň efektívne kampane. Obzvlášť minuloročná, veľkými vizuálmi s Colinom Kaepernickom v New Yorku som sa vyslovene kochal.
Najlepšie komunikujúci lokálny brand?
Tysomaru. Fúzia originálnej značky a ešte osobitejšej komunikácie.
Koho v brandži najviac obdivujete?
Určite nášho Wosu. Je neuveriteľné, ako vie posunúť akúkoľvek ideu a vo veľmi krátkom čase dať hlavu a pätu čiastkovým nápadom. A potom to brutálne prezentovať a predať.
Čím ste chceli byť odmalička?
Ako šesťročný som hovoril, že chcem byť smetiar. Deti proste často nehovoria, že chcú byť stratégovia v reklamnej agentúre.
Od čoho ste závislý?
Od lásky.
Aké Slovensko si želáte?
Slovensko bez ĽSNS, Smeru, SNS a ľudí, ktorí zmýšľajú rovnako ako politici reprezentujúci tieto strany.