archív
StoryEditor

Matej Valo: Nemám rád práce, nad ktorými žasne marketingová komunita, ale bežní ľudia ich nechápu

22.11.2019, 06:00
Predstavujeme Talenty z brandže.

Dnešnej rubriky sa zúčastnil Senior Copywriter z agentúry Elite Solutions.

Matej Valo začínal v agentúre Elite Solutions v roku 2012 ako account manager, po dvoch rokoch však prešiel na pozíciu copywritera. Od roku 2017 pôsobí v agentúre ako „hlavný vymýšľač“ a je autorom alebo spoluautorom kampaní Adoptuj si posteľ, #Nebuď pirát, Vianočná výprava a mnohých iných, za ktoré získal 14 ocenení z lokálnych súťaží.  

Na čom aktuálne pracujete?

Dokončujem veci na kampani Jeden by nemal robiť všetko, v rámci ktorej s Harmony riešime tému rodovej rovnosti v upratovaní. Aktuálne ma však asi najviac zamestnáva zimná kampaň pre Depaul Slovensko. Koncept mám v šuplíku už od minulého roka, tak sa celkom nedočkavo teším, ako sa nám ho podarí pretaviť do reality.

Pre akého klienta na domácom trhu by ste raz chceli robiť ? A prečo?

Roky som robil na bankách a operátoroch, a tak mi chýbala práca s nejakým hmatateľným produktom alebo obalovým dizajnom. Toto sa mi splnilo minulý rok, keď prišlo zadanie na folklórnu edíciu pre Harmony, ktorej súčasťou bolo aj koncepčné a vizuálne prevedenie produktov. Ten projekt ma veľmi bavil a, na rozdiel od istej politickej strany, sme si dali fakt záležať na preštudovaní a adaptácii autentických slovenských vzorov.

Na kreatíve akej svetovej značky by ste sa chceli podieľať, keby ste dostali možnosť ľubovoľne si vybrať?

Asi Pizza Hut. Pizza je moja srdcovka a dá sa pri nej hrať nielen so samotným produktom. Napríklad, ako ukázalo Domino´s v kampani, v ktorej opravovali cesty, aby sa pizza nepoškodila.

Hovoria vám ľudia, že ich na vás niečo prekvapuje?

Väčšinou moja výška, keď sa postavím na konci meetingu a zistia, že mám skoro dva metre. A v minulosti ešte veľa známych zaskočilo, keď ma videli s cigaretou. Vraj sa to ku mne vôbec nehodilo. Tak som s fajčením prestal :)

Keby ste sa mohli stať odborníkom na niečo cez noc, čo by to bolo?

Hranie klavíra, aby som vedel len z počutia zahrať akúkoľvek obľúbenú pesničku. Po novom roku chcem začať s lekciami, ale zatiaľ len so skromným cieľom - vedieť zahrať jednoduchú melódiu In the end od Linkin Park. Snáď moje prsty zužitkujú roky ťukania do klávesnice.

Na dobrú reklamu potrebuješ aj šťastie.

Ak by ste mali vybrať tri prídavné mená, aby ste sa opísali, ktoré by to boli?

Organizovaný, pesimistický a perfekcionista? :)

Čo najlepšie sa vám podarilo v roku 2018?

Asi Adoptuj si posteľ a spoluautorstvo kampane #NebuďPirát. Teší ma, že tieto práce boli úspešné aj z hľadiska efektívnosti. Nemám rád práce, nad ktorými žasne marketingová komunita, ale bežní ľudia ich nechápu alebo na nich nefungujú.

Na čo ste pyšný?

Na tých sedem rokov driny, zážitkov a úspechov v Elite, ktoré som si mohol prežiť spolu s chalanmi (pozdravujem Ľubo, Peťo, Majo). A na to, že nás už trh nevníma iba ako ITčkárov, ale ako plnohodnotnú reklamnú agentúru.

Akú radu dáte vášmu ja, ako nováčikovi v brandži?

Menej stresov, vyprážaných syrov a perfekcionizmu. Je to len reklama. Môžeš mať fajn nápad, venovať príprave 140 percent svojej energie, ale výsledok môže dopadnúť nešťastne = herec nevie hrať, nevyjde počasie alebo ťa s rovnakým nápadom predbehnú niekde na opačnej strane zemegule. Na dobrú reklamu potrebuješ aj šťastie.

Čím ste chceli byť v detstve?

Toho bolo veľa. Karatista, SWAT a nakoniec pilot stíhačky. Ale od toho som upustil, keď som zistil, že máme na Slovensku asi dve funkčné stíhačky a z toho len jedna je bojaschopná :)

01 - Modified: 2019-10-11 09:33:13 - Feat.: 0 - Title: Róbert Lelkes: Marketing si vyžaduje analytické myslenie 02 - Modified: 2019-10-17 11:27:29 - Feat.: 0 - Title: Lívia Brtáňová: Som vo fáze, keď potrebujem vidieť, že naša práca má aj vyšší zmysel ako 500 percentný ROI 03 - Modified: 2019-10-25 07:50:09 - Feat.: 0 - Title: Milan Bielik: Úspešná kampaň nás zvádza myslieť si, že sme majstri sveta 04 - Modified: 2019-11-02 08:18:06 - Feat.: 0 - Title: Zuzana Pokrivčáková: Rozprávajte sa s klientami. Od nich prichádzajú najlepšie inšpirácie 05 - Modified: 2019-11-08 09:45:53 - Feat.: 0 - Title: Janette Palúchová: S portfóliom mojich klientov som nadmieru spokojná 06 - Modified: 2019-11-15 05:52:14 - Feat.: 0 - Title: Linda Schraggeová: Baví ma každá spolupráca so značkou, ktorá má dobre spracovaný employee experience
01 - Modified: 2024-04-08 09:09:03 - Feat.: - Title: Lenka Čerge Kubušová: Reklama je nekonečná hra, stále musíte byť v pozore 02 - Modified: 2024-03-06 08:00:00 - Feat.: - Title: Môj kariérny sen je splnený: Pracujem v najlepšej agentúre 03 - Modified: 2024-02-23 14:16:12 - Feat.: - Title: Noví ľudia a situácie posúvajú hranice mojej kreativity. Aj trpezlivosti 04 - Modified: 2024-02-07 09:00:00 - Feat.: - Title: Aj z vytrhnutého kontextu môže v reklame vzniknúť niečo veľkolepé 05 - Modified: 2024-01-31 09:00:00 - Feat.: - Title: V marketingu nikdy neupadnete do stereotypu, vždy vás prekvapí nejaká výzva
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 09:33