Young Lions Slovakia dáva už desiatykrát šancu reklamným profesionálom do 30 rokov nabrať vedomosti a inšpirácie priamo na festivale Cannes Lions.
Všetky práce vypracované za 48 hodín na základe zadaní v siedmych kategóriách ohodnotí kmeňová porota spolu so zástupcami partnerov daných kategórií a autorov zadania.
Partnerom kategórie MARKETERS a FILM je VÚB banka, spoločnosť Orange Slovensko podporuje kategóriu DIGITAL, Slovak Telekom zas kategóriu DESIGN. Asociácia mediálnych agentúr zastreší zadanie v kategórii MEDIA, Slovenská Sporiteľňa kategóriu pre profesionálov z PR.
Súťaž tento rok nebude súčasťou Zlatého klinca, ale bude mu venovaný vlastný čas a priestor. Najlepšie práce a víťazi budú vyhlásení v KC Dunaji 4. apríla na samostatnom celodennom evente.
Pozrite si porotcov kmeňovej poroty a ich očakávanie od práce, ktorá má potenciál vyhrať kategóriu.
Urobiť to tak, aby ostatní kreatívci ľutovali, že to nenapadlo aj im.
Denisa Pajkošová z EFFECTIVITY POWERED BY PUBLICIS opisuje, čo očakáva od najlepšej práce slovami: "Každá práca reklamných tvorcov by mala významovo, aj filozoficky fungovať. Mala by jasne komunikovať posolstvo zo zadania, prihovárať sa výrazovými prostriedkami danej cieľovej skupiny a kanálmi, ktoré sú vhodné pre danú cieľovku.A práca, ktorá chce uspieť v kreatívnej súťaži, by tieto povinné prvky mala realizovať jedinečným, originálnym, úplne iným doposiaľ nevideným prístupom. Copywriting a artdirection by mali vytvoriť dokonalý celok, ktorého výsledkom je výnimočná práca. Jednoducho urobiť to tak, aby ostatní kreatívci ľutovali, že to nenapadlo aj im."
Martin Keder z agentúry Wiktor Leo Burnett to vystihol tromi slovami: "Musí byť najlepšia."
Stručne sa vyjadrila aj Ida Bírová z PS:Digital: "Jednoduchosť a jasné posolstvo."
Podľa Juraja Šútovca z Popcorn Advertising je najdôležitejšia idea. Hovorí, že by "mala by byť inovatívna, prekračovať bežný spôsob uvažovania, zároveň by mala byť ale ľahko pochopiteľná. Exekúcia potom môže nápadu veľmi pomôcť, ale ho aj dať “dole”, takže si na nej treba dať záležať a trochu to "pochallengovať."
Michal Belej z Istropolitana Ogilvy má jasnú predstavu: "Víťazná práca musí byť úderná a nápad musí byť hneď na prvú. Ak je idea rozpačitá, dodatočné vysvetľovanie ju nezachráni."
Šesticu porotcov uzatvára Michal Pastier zo Zaraguzy: "Kreatívcov, ktorých vyšleme do Cannes, musí charakterizovať aj kreativita, ktorá funguje aj za hranicami Slovenska. Univerzálne insighty, prekvapivé riešenia."