RTB reklama cielená na mobilných užívateľov rastie medziročne dvojnásobne. Spomedzi reklamných formátov ako banner, natívna reklama, video reklama alebo čisto mobilných formátov ako Mobilný Branding a Interscroller, zaznamenal v poslednom období významný nárast práve posledne spomenutý.
Najväčší mobilný formát, ktorý sa zobrazí pri scrollovaní stránky, sa stal v reklamnej sieti R2B2 už po pol roku od spustenia predávanejším formátom než dovtedy najpredávanejší Mobilní Branding.
František Bauma zo spoločnosti R2B2 vysvetľuje, prečo tomu tak je: „Interscroller je v našej sieti najvýraznejším formátom určeným pre mobilné zariadenia. Jeho parametre sú pre inzerentov natoľko vyhovujúce, že i s dostupným počtom 120 miliónov reklamných impresií, ktorý je o zhruba tretinu nižší než u Mobilného Brandingu, sa stal najnakupovanejším mobilným formátom u nás.“
Inzerentom, ktorí nakupujú programaticky v sieti R2B2 reklamný priestor, tak nevadí ani fakt, že je tento formát podľa RTB indexu priemerne o 35-40 percent drahší než zmienený Mobilný Branding.
„Cena Interscrolleru je priemerne vyššia o viac než tretinu, ale inzerent dostane priestor cez takmer celú mobilnú obrazovku, kde jeho reklamné posolstvo oveľa lepšie vynikne,“ vysvetľuje Bauma.
Tento formát je v sieti R2B2 úspešný tiež z dôvodu jeho jednoduchej prípravy. „Zadávatelia nakupujú Interscroller v podobe obrázku alebo HTML5 kódu, takže vlastnosťami zodpovedá bannerom. Nie sú tak potrebné špecifické šablóny či generátory,“ dodáva šéf produktu spoločnosti R2B2
Mobilná reklama v sieti R2B2 na konci novembra tvorila 35 percent celého online reklamného priestoru, čo znamenalo oproti minulému roku 40 percentný nárast.