Podiel mobilnej reklamy na celkovej inzerciu vzrastie do roku 2020 z vlaňajších 19 percent na 30,5 percenta. Celková hodnota celosvetových výdavkov na mobilnú reklamu bude v roku 2020 činiť 187 miliárd USD. Vyplýva to z prognózy analytickej spoločnosti Zenith.
Mobilná reklama bude o tri roky generovať dvojnásobok objemu, ktorý bude vynaložený na reklamu na klasických počítačoch, a len o päť miliárd dolárov menej ako 192 miliárd USD vynaložených na televíznu reklamu. Pri súčasnom tempe rastu mobilná reklama predstihne v roku 2021 reklamu v televízii.
V súčasnosti používatelia internetu prechádzajú od počítačov k mobilným zariadeniam a noví používatelia začínajú rovno na mobilných zariadeniach. A rovnakou zmenou prechádza aj online reklama. Výdavky na mobilnú reklamu v roku 2017 vzrástli o 35 percent a do roku 2020 majú rásť priemerným tempom 21 percent ročne.
Z tradičných médií porastie najviac kinoreklama
Väčšina tradičných médií aj napriek strmému vzostupu mobilnej reklamy síce stále rastie, ale zvyčajne veľmi pomalým tempom. Zenith predpovedá, že televízia a rádio medzi rokmi 2017 a 2020 porastú o jedno percento ročne a vonkajšia reklama o tri percentá ročne.
Kinoreklama však vďaka investíciám do nových plátien, úspešným filmovým franšízam a lepšiemu medzinárodnému marketingu porastie o 16 percent ročne.
Celosvetové výdavky na reklamu tento rok vzrastú o 4,5 percenta. To je nepatrne menej ako 4,6 percentný rast, ktorý agentúra predpovedala v marci. Je to spôsobené najmä tým, že zvýšila údaje pre rok 2017.
Na rok 2019 sa predpovedá nárast o 4,2 percenta a na rok 2020 o 4,3 percenta. Rast sa teda udrží v rozmedzí štyroch až piatich percent, kde sa nachádza od roku 2011.