Inzerenti môžu po novom programaticky osloviť užívateľov mobilných zariadení aj podľa značky a modelu ich telefónu. Nový typ cielenia predstavuje spoločnosť R2B2, ktorá prevádzkuje digitálnu reklamnú sieť, krátko potom, čo spustila cielenie na konkrétne značky a modely televízorov.
Medzi značky dostupné pre cielenie sa radia napríklad Apple, Samsung, Huawei, Xiaomi, Lenovo a ďalšie. Dostupných je desiatka značiek, pričom sa dá vyberať približne z tisícky modelov. Ako prvá si tento typ cielenia vo svojej kampani vyskúšala spoločnosť Samsung.
Podľa Františka Bauma, šéfa produktu R2B2, ide o vymoženosť programatického nákupu užitočnú pre veľké množstvo inzerentov. „Cielenie na mobilné zariadenia a niektoré ich značky je štandardne súčasťou nákupnej platformy Adform DSP. Doteraz v nej táto možnosť cieliť na konkrétne modely chýbala. Preto sa v spolupráci so spoločnosťou Adform snažíme inzerentom s novým typom cielenia uľahčiť prácu a zároveň spresniť zásah ich reklamy. Veríme, že tento nový spôsob zásahu užívateľov mobilov je atraktívne pre široké spektrum inzerentov a zadávateľov reklamy, či už sa bude jednať o ecommerce spoločnosti, herný priemysel alebo samotných výrobcov mobilných telefónov.”
Spoločnosť Samsung bola prvou, ktorá si túto možnosť cielenia v svojej kampani vyskúšala. „Kampaň sa týka časovo limitovanej ponuky na nákup vybraných modelov Samsung. Na základe interných dát a výskumu sme chceli s touto ponukou osloviť len majiteľov starších modelov, u ktorých je pravdepodobnosť obstarania nového telefónu najvyšší a práve nový typ cielenia nám to umožnil,“ hovorí Lenka Felberová z agentúry Cheil Worldwide.