Kampaň, zameraná na podporu predaja horkobylinného likéru Jägermeister primárne off-trade, vznikala tento rok prvýkrát v spolupráci s agentúrou Socialists. Zadanie predstavovalo výzvu – osloviť kreatívou aj cieľovú skupinu 40+, ktorá Jägermeister v obchodoch kupuje najviac, a zároveň v komunikácii zachovať hravé DNA značky.
Jednoduchý a jasný claim „Jeleň, otras sa, výhra, objav sa!“, o ktorý sa kampaň opiera, si požičiava princíp z univerzálne rozpoznateľnej rozprávky Oslík, otras sa. Ten v minimalistickej stručnosti komunikuje mechaniku súťaže s finančnou výhrou, ale zároveň odkazuje aj na Jägermeister jeleňa, čo je jedným z najrozpoznateľnejších prvkov značky.
„Pri promočných akciách a ich komunikácii je pre nás najdôležitejšia jasnosť a rozpoznateľnosť kreatívy. Zákazníka jednoducho zaujmete buď okamžite alebo vôbec. Akékoľvek komplikácie pri komunikácii alebo v mechanike môžu znamenať, že stratí záujem,“ hovorí Michal Petrigáč, brand manager pre Jägermeister Slovensko.
Idea kampane nakoniec u klienta rezonovala tak, že sa ju rozhodol adaptovať aj na český trh. Spojenie trhov prinieslo pre Socialists ďalšie kreatívne možnosti, ako s konceptom pracovať.
„Československý trh je v niektorých aspektoch ešte stále jednotný. Hlavne pre staršiu cieľovú skupinu je prirodzené počuť slovenčinu a češtinu dokopy a veľmi dobre reaguje napríklad na zastúpenie z oboch krajín pri ambasádoroch kampane,“ vysvetľuje Nela Martinková, account manager z agentúry Socialists.
V sprievodnom videoobsahu týždenného losovania cien účinkuje československé duo ako stvorené pre cieľovú skupinu – Andrej Bičan a Petr Čtvrtníček. V sitkomovo ladených skečoch hrajú verzie samých seba, ktoré sa bláznivými spôsobmi márne pokúšajú vytriasť Jägermeister jeleňa výhru.
Kampaň prichádza za cieľovou skupinou tam, kde sa nachádza: okrem online obsahu a silnej mediálnej kampane sa aktivita opiera aj o televízny spot a v Česku aj o rádiospot na najpočúvanejších staniciach.
Vizitka kampane:
Agentúra: Socialists
Klient: Jägermeister (Michal Petrigáč, Jakub Kozubík)
Creative Director: Peter Kačenka
Copywriter: Barbora Nevolníková
Art Direction: Alexandra Pobjecká
Graphic Design: Michal Bajus
Animácia: Tomáš Novák
Account Manager: Nela Martinková, Emília Šimeková, Lukáš Marcinko
Produkcia: Leopard production
Production Manager: Laura Hošoffová
Režisér: Tomáš Závarský
Kamera: Oliver Záhlava