Na základe súčasnej kontroverzie okolo platených reklám a ďalších politických aktivít na sociálnych sieťach sa podľa spravodajského webu NPR rysujú niektoré zmeny v amerických zákonoch.
Tieto zmeny by mali narovnať mediálne prostredie. Dnes je totiž napríklad politická reklama v televízii či v tlači zákonom regulovaná.
Informácie o platcovi
Musí povedzme obsahovať informácie o tom, kto ju zaplatil. „Senátori teraz pracujú na legislatíve, ktorá by vyžadovala od webových platforiem, teda aj od Googlu a ďalších, aby uverejňovali mená ľudí a organizácií, ktoré zaplatili viac ako 10-tisíc dolárov za volebné reklamy,“ hovorí analytička Laura Sydellová.
Nové pravidlá
Facebook už teraz zavádza nové pravidlá pre volebné kampane podobné tým, ktoré platia pre predvolebné reklamy v Česku. Reklama napríklad bude musieť obsahovať informáciu o tom, kto ju platil. Túto informáciu bude sociálna sieť overovať.
01 - Modified: 2024-10-05 21:52:30 - Feat.: - Title: Rusko rozširuje pobaltské prístavy. Hľadá nové trhy s obilím
02 - Modified: 2024-10-05 21:23:34 - Feat.: - Title: Ruská prokuratúra žiada pre obžalovaného Američana sedem rokov väzenia. Priznal, že bojoval na Ukrajine
03 - Modified: 2024-10-05 17:38:33 - Feat.: - Title: Biden telefonicky zagratuloval novej mexickej prezidentke. Zdôraznili význam spolupráce
04 - Modified: 2024-10-05 12:14:07 - Feat.: - Title: Teherán musí niesť následky. Izrael nezaručil Spojeným štátom, že nezaútočí na iránske jadrové zariadenia
05 - Modified: 2024-10-05 09:00:00 - Feat.: - Title: Ako Saudská Arábia rozhoduje o vojne. Preváži doktrína Bidena, alebo tá Netanjahuova?