Mediálny analytik Jonathan Albright zostavil prehľad toho, aký dosah mali niektoré známe stránky na Facebooku, ktoré boli zmazané ako falošné alebo propagandistické.
Veľký dosah príspevkov
Z porovnania popularity jednotlivých príspevkov je vidieť, že veľké množstvo príspevkov s relatívne malým dosahom môže mať dohromady veľký dosah.
Dá sa pozorovať, že aktivita týchto stránok sa začala v lete 2015 a stúpala až do volieb na jeseň minulého roka. je pritom zrejmé, že aktivita stránok sa po voľbách neskončila.
Kým platených zobrazení bolo podľa Facebooku asi 10 miliónov, celkovo tieto príspevky mohli zadarmo nazbierať stovky miliónov zobrazení, odhaduje Albright. „Primárna snaha o ovplyvnenie sa nemusela diať cez platené príspevky. Najlepší je v tomto prípade organický dosah,“ dopĺňa Albright.
Organický dosah
Organickým dosahom sa rozumie šírenie medzi reálnymi užívateľmi Facebooku prostredníctvom zdieľania alebo lajkovania príspevku. Zvyšuje to šancu, že príspevok sa zobrazí viacerým ľuďom.