Okrem toho, možnosť „lajkovania“, označovania príspevkov palcom hore či nadol, dáva politikom možnosť okamžite vyjadriť svoj názor bez toho, aby si museli platiť za drahé prieskumy verejnej mienky.
Sociálne siete nás tiež jednoducho spájajú s druhými a vytvárajú takzvané bleskové davy, ponúkajú tiež rýchlejšie a lepšie aktualizované informácie ako pri tradičných letákoch.
A v neposlednom rade sa s nimi spomína aj možnosť fundraisingu pri politických kampaniach.
„V kampaniach je to stále len podporný nástroj, doplnkový k terénnej kampani, ktorá je vo vytváraní dôvery ďaleko účinnejšia“, ozrejmuje politický marketér Michal Novota.
Dodáva, že výhoda sociálnych sietí je obídenie tradičných médií v komunikácii vlastného príbehu a posolstiev a možnosť vytvoriť si a pestovať si vlastnú komunitu.
„Nevýhodou je práve tá bublina, ktorú si tam politik vytvára. Keď jej uverí a podľahne, z dobrého pomocníka sa stane zlý pán,“ dodáva.