Výstavba diaľnic D1 a D3 sú prioritou vlády ukotvenej v ich programovou vyhlásení. Jeho napĺňanie však napreduje pomaly. K najkritickejším úsekom diaľnice D1 patrili Turany-Hubová a Hubová-Ivachnová.
Podľa hovorkyne rezortu dopravy Karolíny Duckej robí ministerstvo všetko pre to, aby bol úsek D1 Hubová – Ivachnová dokončený čo najskôr.
Reagovala tým na kritiku zo strany opozičnej strany Sme rodina. Stavba prešľapovala na mieste pre posudky vplyvov výstavby na životné prostredie.
Pri razení tunela Čebrať museli práce zase prerušiť pre riziko zosuvu svahu nad trasou tunela.
S D1 sa spája aj zrútenie betónového diaľničného mosta vo výstavbe pri obci Kurimany počas betonáže v roku 2012. Štyri ľudské životy podľa vyšetrovateľov vyhasli pre povolenie podpornej konštrukcie.
Ďalší tunel, Branisko, síce nepoznačila žiadna nehoda, ale pochybné finančné machinácie, ktoré mali štát pripraviť o skoro deväť miliónov eur.
Pri D3 je zase problém nad úsekom od Brodna po Oščadnicu. Úsek Brodno-Kysucké Nové Mesto sa očakáva najskôr v roku 2024. Problém nekončí ani pri ružomberskom obchvate, s jeho dokončením svietil dátum koniec roka 2021.