Nie deväť, ale dve miliardy eur. Toľko potrebuje ministerstvo dopravy na výstavu diaľnic a rýchlostných ciest, tie zvyšné miliardy minúť nevie.
Minister dopravy Árpád Érsek uviedol, že najbližších desať až pätnásť rokov miliardy nad rámec dvoch nepotrebujeme pri pripravenosti všetkých úsekov diaľnic.
V súvislosti s diaľnicami sa skloňuje možnosť uvoľnenia dlhovej brzdy na zabezpečenia ich finančného krytia. A keďže aj bez nej je k dispozícii deväť miliárd, tak podľa ekonómov nie je nutné ju uvoľniť.
Podľa Érseka je to však jedna z možností, aby mohol vyhlasovať na diaľnice súťaže so zabezpečením ich finančného krytia.
Brzda je aj predmetom kritiky opozičníkov. Podľa poslanca SaS Miroslava Ivana je dlhová brzda jediným nástrojom, ako udržať vládnu koalíciu na finančnej uzde.
Okrem toho, nepáči sa mu tiež nedostatočné financovanie ciest prvej triedy – na Slovensku má byť až 40 percent v nevyhovejúcom či havarijnom stave.
Žiada preto zdvojnásobnenie financií na opravu týchto ciest na výšku asi 80 miliónov eur. Pre Érseka to patrí k téme rokovaní a na ich opravy smerujú aj peniaze z eurofondov.
Viac peňazí by mohlo priniesť aj zlúčenie Národnej diaľničnej spoločnosti so Slovenskou správou ciest.