Jeho súčasťou by mala byť minimálna mzda, ktorá bude v Európskej únii nastavená na spoločnej úrovni ako percento z priemerných zárobkov. Podľa Fica by bolo správne, keby sa táto mzda pohybovala niekde na úrovni 60 percent.
Premiér si podľa vlastných slov vie predstaviť, že by to pre Slovensko mohlo byť prijateľné. Európska únia by nám však musela dať niekoľkoročné prechodné obdobie. Každopádne, prvé náznaky takejto harmonizácie sú už na svete. Postarali sa o to krajiny, ktoré v uplynulom období zaviedli povinnosť vyplácania minimálnej mzdy platnej v danej krajine pre zahraničných kamionistov.
Dotklo sa to aj slovenských šoférov. Každý z nich by podľa našej minimálnej mzdy mal dostať aspoň tri a pol eura za hodinu práce. Ak však prekročí hranice napríklad s Rakúskom, zamestnávateľ mu musí zaplatiť takmer trojnásobok, teda miestnu minimálnu mzdu. Vyžaduje to tamojšia legislatíva.
Rakúšania prijali tento zákon začiatkom minulého roka, Nemci a Francúzi už predvlani. Podľa autodopravcov je však novinka ničivá. Pre slovenské dopravné spoločnosti znamená veľkú administratívnu, ale aj finančnú záťaž.