Fabriky štyroch globálnych automobilových koncernov. Suverénna pozícia svetovej jednotky v počte vyrobených vozidiel na osobu. A stovky subdodávateľov, ktorí nielen slovenským automobilkám poskytujú dielce i celú infraštruktúru.
Taká je bilancia automotive segmentu v našej krajine, ktorá v tomto smere patrí medzi skutočné veľmoci. Už teraz sa však množia otázky, či si túto nálepku dokážeme udržať aj po nástupe vlády elektromobility, ktorá sa k nám neodvratne blíži. Celý proces prechodu k ekologickým vozidlám ešte urýchľuje pandémia koronavírusu, ktorá je podľa európskych lídrov dôležitým impulzom odklonu od klasických spaľovacích motorov.
V nasledujúcich otázkach a odpovediach si prečítajte, ako sa bude v masledujúcich rokoch vyvíjať automobilové odvetvie, aké máme šance na ďalšie posilnenie líderského postavenia aj prečo je dôležité, aby nás vo svete prestali vnímať len ako montážnu dielňu západných gigantov.
Reuters
StoryEditor
Koniec klasických áut. Zostaneme jednotkou aj v čase elektromobilov?
Slovensko sa usiluje posilniť svoje pozície ešte pred tým, než ulice a cesty úplne ovládnu elektrické vozidlá.