S týmto počtom sme neohrozenou svetovou jednotkou. Segment tvorí približne osminu nášho hrubého domáceho produktu a viac ako tretinu exportu. Prácu dáva vyše 80-tisíc ľuďom.
Väčšinu z nových áut zatiaľ stále tvoria vozidlá so spaľovacími motormi. Trend sa však obracia a podiel elektromobilov je čoraz vyšší. Týka sa to aj slovenskej produkcie. „Elektromobily zvýšia tento rok svoj podiel na predajoch v Európe na desať percent, na budúci rok to bude dokonca 15 percent. Je to výsledkom sprísnenia cieľov Európskej únie v oblasti znižovania emisií,“ uvádza sa v októbrovej správe organizácie Transport & Environment.
Jedným z lídrov tejto transformácie by malo byť práve Slovensko. Ak sa naplnia prognózy odborníkov, do niekoľkých rokov sa staneme lídrom v produkcii elektromobilov na osobu. Potvrzdujú to hlasy z našich automobiliek. „Minulý rok sme u nás vyrobili asi šesťtisíc vozidiel elektrickej verzie Peugeotu 208, ktorý je najpredávanejším modelom našej fabriky. Tento rok nás síce mierne pribrzdila koronakríza, ale aj tak by počet vyrobených elektromobilov mal dosiahnuť rádovo desaťtisíce a zvyšovať sa i v priebehu budúceho roka,“ uviedol pre HN zdroj z prostredia slovenského závodu PSA.
Z celkového počtu 350-tisíc áut vyrobených v tomto závode by asi 50-tisíc kusov mala byť práve elektrická ´dvestoosmička´. V Trnave sa pritom už teraz uvažuje o tom, že v horizonte niekoľkých rokov pribudne produkcia nového hybridného auta.