Pohodlný check-in z pohodlia domácnosti a po príchode na letisko žiadne starosti. Aj s týmto pravidlom vedia aerolínky pracovať.
Ryanair od mája skrátil možnosť, kedy sa dá checknúť online zo štyroch dní, na 48 hodín pred odletom.
V súčasnosti sa popularite tiež tešia aj rôzne agregátory stránok, po zľavových portáloch sa vyskytli aj tie pre vyhľadávanie tých najvýhodnejších letov.
Príkladom je aj spoločnosť Kiwi registrovaná v Česku, ktorá má pobočky v deviatich krajinách a podľa informácií na svojej stránke patrí k jednej z najrýchlejšie sa rozrastajúcich spoločností na svete s vyše 65 miliónmi vyhľadávanými letmi za deň.
Aj keď na jednej strane je portál nepochybne leteckým pomocníkom, na druhej strane si treba dať pozor napríklad na online check-in.
Keď totiž cestujete Ryanairom, ale letenku ste si zakúpili cez Kiwi, vzťahujú sa na vás regulácie tohto portálu, a teda aj online check-in musíte stihnúť v uvedený čas, a nie do 48 hodín, ako má oficiálne stanovený Ryanair.
HN zisťovali reakciu spoločnosti na uvedené problémy: „Zvyčajne realizujeme online check-in namiesto pasažiera. Je to jedna z výhod realizovania rezervácie cez kiwi.com. Chceme, aby naši cestujúci zažili pohodlnú cestu bez nepríjemností.“
Na dodatočné upozornenie o prípadných nepríjemnostiach uviedli, že rôzne aerolínky majú rôzne časy check-inov: „Ako online cestovná spoločnosť vieme o tom prví. Zabezpečuje to tiež to, že naši zákazníci dostanú ich letenky pred letom načas."
Treba si však jednoznačne dať pozor na avíza spoločnosti, do kedy treba na stránku nahrať vaše kontaktné údaje.