Jej pozitívom je tiež to, že cestujúci na svoje batožiny nemusia čakať, kým ich zamestnanci letiska premiestnia z podpalubia lietadla na letisko. Po pristátí si stačí jednoducho zobrať svoje veci a pohodlne odkráčať z terminálu.
Dnes však tento príbeh nie je pravidlom.
Cestujúcim napríklad aerolínkou Ryanair, odchádza už väčšia príručná batožina (kufor, cestovná taška či batoh) do podpalubia, aj napriek tomu, že spĺňa regulácie o veľkosti, bez však povinného príplatku.
Netýka sa to jedine cestujúcich, ktorí si priplatili za prioritný nástup. Opatrenie platí od polovice tohto januára.
Kenny Jacobs, riaditeľ marketingového oddelenia Ryanairu na webe bratislavského letiska vtedy upokojoval cestujúcich, že si so sebou môžu stále vziať dve príručné batožiny a opatrenie prichádza z prevádzkových dôvodov: „Keďže však máme lety plne obsadené (obsadenosť 94 %), nemáme dostatok priestoru na palubách lietadiel pre také množstvo batožín na kolieskach. Z tohto dôvodu žiadame cestujúcich, ktorí si nezakúpili prioritný nástup, aby umiestnili svoju väčšiu príručnú batožinu do podpalubia – zadarmo. Eliminujeme ňou zdržanie pri nástupe do lietadla, čo spôsobovalo meškanie, a vylepšíme tým presnosť našich odletov, ktorá je už i teraz lídrom na trhu.“