Až 160 kilometrov za hodinu. Toľko prejdú rýchliky štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko na severnej trase medzi Bratislavou a Žilinou. Celkový čas cesty medzi mestami sa tak skráti o 15 minút. Vlak ťahá rušeň Vectron od výrobcu Siemens, železnice si prenajmú celkovo desať rušňov na desať rokov.
„Vďaka eurofondom na Slovensku sa zmodernizoval železničný úsek Bratislava – Púchov na rýchlosť 160 km/h, ktorý je už v prevádzke od poslednej zmeny grafikonu a výrazne prispieva k rýchlejšej premávke, a tým skráteniu jazdnej doby na tejto frekventovanej trati. Práve európske zdroje sa na Slovensku využívajú na projekty modernizácie európskych železničných koridorov a skracovaniu cestovnej doby ako takej," uviedol pre HN odbor komunikácie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky.
Posledný viacsystémový rušeň našiel svoje miesto u železníc ešte v roku 1990 od Československých dráh. Nové rušne spoločnosť zabezpečila po 25 rokoch.
Pre štát ide o posilu v boji proti konkurencii a v ústrety väčšiemu zisku. A práve zisk aj spôsobil nákup nových rušňov.
Práve prenájom rušňov bol terčom kritiky opozičnej strany OĽaNO. Tluciaej sa nepáčilo, že sa štát rozhodol pre prenájom vlakov namiesto nákupu rušňov, ktoré by štátu ostali a ďalších 20 rokov by ich mohli aj využívať. Úder späť však znel – prenájom je výhodnejší a nákup s následnou údržbou by túto sumu len prevýšil.