Len za minulý rok skrachovalo viac než 20 aeroliniek, štyri to stihli tento rok a nad ďalšími sa už sťahujú mračná.
Naposledy sa minula finančná hotovosť nemeckej Germanii, ktorá podala insolvenčný návrh začiatkom marca. V kontexte celého trhu leteckej dopravy však predstavuje koniec týchto aeroliniek s 30-ročnou históriou len malý čriepok v mozaike nevyhnutných krachov.
„Dobré časy sa končia. Aerolinkám rastú ceny paliva a aj ostatné náklady. Veľa sa ich pustilo do expanzie pod dojmom dobrých časov.
Príkladom je práve Germania. Rozlietala príliš veľa liniek, ktoré sa nezačali ekonomicky vracať,“ myslí si odborník na letecký priemysel z poradenskej spoločnosti C-CorpFin Petr Kováč. Krachy menších aeroliniek budú podľa neho pokračovať aj tento rok.
Vedľa Germanie skončili na začiatku roka aj britské aerolinky Flybe, ktoré pohltilo konzorcium firiem Virgin Atlantic, Stobart Group a Cyrus Capital Partners. O ekonomických problémoch sa hovorí aj v prípade Hong Kong Airlines. V Indii zasa o prežitie bojuje štátna Air India a ďalší veľký dopravca Jet Airways.