Jazdené automobily prinášajú nespochybniteľné výhody pre kupujúcich oproti klasickým úplne novým modelom, no zároveň si treba dať pozor na niektoré špecifické riziká, ktoré je nutné ešte pred samotným podpisom zmluvy minimalizovať. V opačnom prípade môžete poriadne preplatiť kúpu alebo si zarobiť na drahé problémy, ktoré z vášho vrecka vytiahnu ďalšie financie.
Najnovší prieskum spoločnosti carVertical odhalil, že vozidlo so stočenými kilometrami sa môže priemerne predávať aj o viac ako 20 percent drahšie, ako je jeho skutočná hodnota na základe stavu a nájazdu kilometrov. Z toho vyplýva, že mnohí Slováci aj dnes preplácajú za vozidlo bez toho, aby vedeli, že sa stali obeťou podvodníkov.
Čo všetko by ste mali pred kúpou jazdenky skontrolovať? Spoliehať sa bezhlavo na autobazár sa nemusí vyplatiť:
Kľúčové je preto zodpovedne pristupovať ku kontrole takto kupovaného jazdeného vozidla a to tak v prípade súkromného predajcu, ako aj kúpy z autobazáru. Ideálne je v rámci preverovania zaistiť kontrolu v nezávislom servisnom stredisku, kde sa dôkladne povenujú technickému stavu vozidla, prípadne si na obhliadku so sebou prizvať skúseného odborníka. Všimnúť si môže rôzne detaily a počas jazdy zistiť nedostatky, ktoré by laikovi ľahko unikli a mohli by vám neskôr spôsobiť problémy.
Okrem samotného technického stavu a kondície vozidla je však nemenej dôležité venovať sa i histórii a pôvodu vozidla. Priekupníci môžu totiž do na prvý pohľad bezchybného a pekne vylešteného „pozlátka“ zabaliť napríklad utopené vozidlo, automobil s pochybnou históriou, upraveným odometrom (najazdenými kilometrami) alebo istými „ťarchami“, ktoré kúpou preskočia na kupcu alebo mu výrazne sťažia prepis vozidla.
Cena „stočeniek“ sa v jednotlivých krajinách líši
Automobil je možné v niektorých prípadoch preveriť prostredníctvom autorizovaných predajcov, no väčšinou u nich potrebujete i súhlas (respektíve prítomnosť) aktuálneho majiteľa. Možnosťou sú aj rôzne súkromné spoločnosti na internete, ktoré poskytujú služby preverovania vozidiel a v neposlednom rade je to v prípade slovenských áut aj RPZV – vnútroštátny register cestných motorových vozidiel, ktoré zradilo Ministerstvo dopravy a výstavby SR ako súčasť celoeurópskeho projektu proti podvodom s odometrami.
Zostáva vám 62% na dočítanie.