Jazdené automobily môžu byť pre mnohých motoristov vhodnou alternatívou k novým modelom, vďaka čomu sa dostanú za rovnaké či dokonca nižšie ceny k lepšie vybaveným automobilom, väčším vozidlám alebo silnejším motorizáciám. Práve u jazdených kúskov si však treba dávať podstatne väčší pozor od koho a aký exemplár kúpite. Zárukou bezproblémovej kúpy pritom nie je ani autobazár.
Podvody s najazdenými kilometrami sú na trhu s ojazdenými vozidlami bežnou praxou, ktorá znamená nielen problémy pre samotného majiteľa kúpeného auta, ale taktiež ide o finančné straty aj pre jednotlivé štáty. Spoločnosť carVertical, ktorá poskytuje údaje o automobilovom priemysle, uskutočnila prieskum v celkom 22 krajinách Európy a USA, aby zistila, ako miestne vlády pristupujú k podvodom so stočenými kilometrami a aké príslušné predpisy prijímajú.
Podľa získaných dát sa prístup k podvodom so stočenými kilometrami v jednotlivých krajinách výrazne líši a to od prakticky žiadnej legislatívy, až po maximálnu pokutu 300-tisíc eur vo Francúzsku či až osem rokov odňatia slobody v Chorvátsku. Na Slovensku síce platia jedny z najprísnejších zákonov v Európe o stáčaní tachometrov, no počet podvodov zostáva stále vysoký.
Spoločnosť v prieskume analyzovala skutočné prehľady histórie vozidiel, ktoré si používatelia platformy urobili, aby určila priemernú ročnú mieru najazdených kilometrov v konkrétnych krajinách. Na základe verejne dostupných zdrojov tiež preskúmala zákony o prevencii podvodov so stáčaním kilometrov a priemerný ročný počet transakcií s vozidlami na rôznych trhoch v období od októbra do decembra 2023.
Zostáva vám 69% na dočítanie.