Kaviareň Pace v severnom Taliansku sa stala hitom sociálnych sietí, len inak ako by sa majiteľom páčilo. Svet totiž obletela fotka účtu, na ktorom majitelia naúčtovali zákazníkovi dve eurá za prerezanie sendviča na dve polovice. Kaviareň svoj krok obhajuje s tým, že takýto servis so sebou nesie aj dodatočné náklady.
Prekvapenie na účte
Fotografia účtu sa objavila v júni na TripAdvisore. Popri nápojoch na nej skutočne figuruje Toast Vegetarriano e Patatine za 7,5 eura a potom aj položka Diviso a meta, teda rozdelenie na polovicu za dve eurá.
V komentári potom zákazníčka píše, že jedli vo dvojici a priali si jedlo rozdeliť, s dodatkom „Neuveriteľné, ale pravdivé“. Zákazníčka nezverejnila svoju totožnosť, ale profil na TripAdvisore uvádza, že ide o ženu z Milána vo veku medzi 50 a 64 rokmi, píše web Insider.com.
Komentár sa začal šíriť na začiatku augusta a odvtedy čelí Bar Pace prílivu negatívnych recenzií na Facebooku, Google aj TripAdvisore.
TripAdvisor už dokonca nové recenzie pozastavil kvôli obavám, že sa do hodnotenia z pomsty zapoja aj ľudia, ktorí tu v skutočnosti nikdy neboli. „Vzhľadom k nedávnej udalosti, ktorá prilákala pozornosť médií a spôsobila nárast recenzií, ktoré nepopisujú osobnú skúsenosť, sme dočasne pozastavili zverejňovanie nových recenzií pre túto položku,“ napísal TripAdvisor.
Rozdelené sociálne siete
Majiteľka baru Cristina Biacchi sa v reakcii pre taliansky denník La Repubblica pozastavila nad tým, prečo zákazníci nedali svoju nespokojnosť najavo pred zaplatením účtu.
"Vysvetlili by sme, že každá služba navyše sa musí zaplatiť," povedala. „Museli sme použiť dva taniere namiesto jedného, čas na ich umytie sa zdvojnásobil a tiež sme museli dvakrát prestrieť. Rozpolenie sendviča nám zabralo nejaký čas a práca sa musí zaplatiť,“ uviedla.
Majiteľka kaviarne tiež dodala, že čas sú peniaze a že by na poplatku netrvala, keby sa zákazník sťažoval.
Medzitým záplava nových negatívnych recenzií znížila hodnotenie Bar Pace na Facebooku na 2,7 hviezdičiek z piatich. „Je to divné, keď niekto napíše negatívnu recenziu, a pritom v tomto bare nikdy nebol,“ namieta jeden z užívateľov ku kritickej smršti.
„Ľudia využívajú sociálne médiá na to, aby ostatných pred týmto barom varovali. A dobre robia,“ namietol mu však iný používateľ. "Pokojne tam choď ďalej a plať 9,5 eura za rozpolený sendvič," napísal.