Pátracie a záchranné operácie na mieste železničného nešťastia v Indii, ktoré si vyžiadalo vyše 280 mŕtvych a stovky zranených, skončili. S odvolaním sa na záchranárov o tom dnes informovali svetové agentúry. Na mieste pokračuje odpratávanie trosiek, aby mohla byť obnovená železničná doprava, opísala agentúra Reuters.
"Záchranná operácia je pri konci," povedal agentúre AFP úradník z miestneho koordinačného strediska záchrannej služby s poznámkou, že záchranári odviezli všetkých zranených a vyslobodili tiež mŕtvych. Do rozsiahlej záchrannej a pátracej operácie sa zapojili stovky hasičov, policajtov, záchranárov i členov armády.
"Do (piatkovej) 22:00 večernej sme boli schopní zachraňovať preživších. Potom už išlo len o vyťahovanie mŕtvych tiel, "povedal agentúre AP Sudhanšu Sarangi, šéf miestneho hasičského a záchranného zboru. "Je to veľmi, veľmi tragické. Vo svojej kariére som nikdy nič podobné nevidel, "dodal.
Záchranári podľa neho našli najmenej 280 tiel obetí, zhruba 900 ľudí bolo zranených. Indická agentúra ANI alebo agentúra AFP informujú o 288 obetiach, agentúra Reuters a stanica BBC uvádzajú 261 mŕtvych a stovky obetí.
Zatiaľ nie je jasné, ako presne sa nehoda v piatok okolo 19:00 miestneho času (15:30 nášho času) pri železničnej stanici v dedine Bahanaga (v okrese Balasúr) asi 270 kilometrov od Kalkaty stala. Podľa agentúry ANI sa zrazili dva expresné osobné vlaky a jeden nákladný. Podľa polície a drážnych vyšetrovateľov bola príčinou zrejme ľudská chyba a zle postavené signalizačné zariadenia, uvádza list Times of India.
India má jednu z najrozsiahlejších sietí železničných tratí na svete. Vlakové nešťastia sú tam veľmi časté, ale toto je najhoršie v 21. storočí. V roku 1995 sa pri Dillí zrazili dva vlaky, pričom zahynulo 358 ľudí, bolo to jedno z najhorších železničných nešťastí v Indii, podotkla AP. Príčinou železničných nehôd býva zvyčajne ľudská chyba a tiež zastaraný signalizačný systém.