Kaviarenský gigant Starbucks sa musí pred americkým súdom brániť obvineniam, že klamal svojich zákazníkov. Kávu latte im vraj pripravoval o štvrtinu menšiu, ako mala byť. Tento úsporný postup prípravy z roku 2009 mal sieti kaviarní ušetriť na mlieku mnoho miliónov dolárov, píše iDnes.cz.
Dvaja kalifornskí zákazníci tvrdia, že Starbucks pri príprave kávy latte šetril mliekom. To je pritom pri tomto nápoji jednou z dvoch hlavných ingrediencií. Pre úsporný recept z roku 2009 tak vraj Starbucks pripravoval latte o štvrtinu menšie, než malo byť, píše agentúra Reuters.
„Latte je kávový nápoj vyrobený z espressa a parou napeneného mlieka,“ cituje britský The Guardian žalobu s tým, že caffè latte je taliansky výraz pre "mliečnu kávu". „Latte sa tradične pripravuje zmiešaním napeneného mlieka a espressa, navrch sa potom pridáva tenká vrstva mliečnej peny."
Žalobcovia Siera Strumlauf a Benjamin Robles tvrdia, že reťazec od zamestnancov chcel, aby nádoby na penenie mlieka plnili menej, než mali, a nechávali v pohárikoch asi pol centimetra voľného miesta. Tégliky s latte tak v skutočnosti neobsahovali toľko tekutiny, koľko podľa menu vyveseného v reštauráciách mali.
„Prípravou latte pod mieru a klamaním zákazníkov Starbucks na nákladoch ušetril nespočetné množstvo miliónov dolárov. Neoprávnene sa obohacoval tým, že požadoval platiť za viac produktu, než dodával,“ tvrdí žaloba.
Americký federálny sudca Thelton Henderson minulý piatok v San Franciscu žalobu proti kaviarenskému reťazcu Starbucks pripustil. Spoločnosť tak čelí podozreniu z podvodu a klamlivej reklamy, píše Reuters.
Podľa hovorcu Starbucks Reggie Borgesa spoločnosť verí, že žaloba je bezpredmetná, a je pripravená brániť sa. „Ak zákazník nie je spokojný s tým, ako bol jeho nápoj pripravený, radi ho urobíme znova,“ vyhlásil Borges.
V máji zažalovala Starbucks iná americká zákazníčka v Chicagu za to, že do studených nápojov pridáva príliš veľa ľadu. Ako odškodnenie žiada päť miliónov dolárov (asi 4,5 milióna eur).
Žena tvrdí, že ľadová káva aj ľadový čaj pre veľké množstvo ľadu neobsahujú inzerované množstvo nápoja. Ako príklad spomína ľadový čaj, ktorý je predávaný v inzerovanom objeme 24 tekutých uncí (700 ml), v skutočnosti má ale len 14 uncí (410 ml). „Reklamné praktiky spoločnosti Starbucks sú vedené s jasným úmyslom oklamať zákazníkov, pretože zahŕňajú štandardnú prax plnenia pohárov na studené nápoje výrazne menším množstvom tekutiny, ako je ich objem,“ uvádza žaloba.
„O žalobe vieme,“ citovala DPA tlačová spoločnosť. Súdny spor podľa Starbucks nemá nádej na úspech. „Naši zákazníci chápu a očakávajú, že ľad je základnou súčasťou ľadového nápoja. Ak niekto nie je s prípravou spokojný, radi mu nápoj znova pripravíme,“ dodala kaviarenská spoločnosť.