StoryEditor

Manželia Gogolovci z Takoy: Chceme ukázať, že má zmysel vrátiť sa domov. Čo je ich konkurenčná výhoda?

03.10.2024, 00:00
  • Veľkých hráčov nemôžeme poraziť v oblastiach, v ktorých sú silní, ale v tých, v ktorých sú slabí.
  • Teda aj pre nás to znamená sústrediť sa na naše konkurenčné výhody a robiť to, čo Číňania nevedia, respektíve sa im to nevyplatí.
  • Prečítajte si rozhovor publikovaný v magazíne Prečo nie?!.

Aká je história vašej firmy? Čo vás priviedlo k rozhodnutiu vybudovať si vlastnú rodinnú firmu?

Boris: Podnikať sme začali v roku 2009 prakticky od nuly, konkrétne v obývačke a pivnici rodinného domu v malej dedinke pri Bardejove. V tom čase bola hospodárska kríza a práce nebolo veľa, tak sme si vytvorili vlastnú. K podnikaniu nás to oboch vždy ťahalo, naši otcovia mali v tom čase malé rodinné firmy. Môžem povedať, že pre Tatianu, ako umeleckú dušu, je to istá forma kreatívneho vyjadrenia a slobody. Ja zasa mám rád manažment, čísla, rozvoj, vedenie ľudí. Pri riadení firmy sa tak dopĺňame.

image

Tvorba manželov Borisa Gogolu a Tatiany Gogolovej, firma Takoy

Foto: Takoy

Ako vznikol názov Takoy?

Boris: Ako lokálpatriotom sa nám páči šarišské nárečie a v ňom slovo „takoj“ znamená ihneď, okamžite. Môže teda symbolizovať rýchly vývoj a flexibilitu, obe typické pre našu firmu. Alebo tiež dynamický svet e-commerce, kde je rapídna zmena jedinou istotou. Prípadne aj netrpezlivosť majiteľa firmy (úsmev).

Prečo práve látky? Videli ste v tomto smere jasný potenciál, alebo šlo o veľký risk?

Boris: Samotným látkam sme sa začali venovať v roku 2018 po tom, čo sme si prešli niekoľkými projektmi – móda, svadobné výzdoby, nábytok. A práve pri nábytku a interiérových doplnkoch sme pochopili, že ľuďom sa často nepáči ani tak samotný nábytok, ako dizajnové textílie na jeho povrchu. Videli sme teda priestor na trhu s potlačenými dizajnovými látkami. A to nielen na nábytok, ale aj na oblečenie. Teda potlačiť textílie od bavlny cez ľan až po polyester jedinečnými vzormi od našich interných, ale aj externých dizajnérov. Náš reklamný claim bol dlhé roky „látky, aké inde nenájdete“.

image

Tvorba manželov Borisa Gogolu a Tatiany Gogolovej, firma Takoy

Foto: Takoy

Tatiana: Sama šijem od mojich ôsmich rokov, je to pre mňa celoživotný koníček, pri ktorom sa viem veľmi dobre zrelaxovať. Každý, kto šije, ma určite pochopí. Radosť z vlastnoručne ušitého oblečenia je mnohonásobne vyššia, ako keď si ho kúpite v obchode. A ešte keď vám ušitú vec niekto pochváli! (úsmev)

Kto je váš aktuálny zákazník? Menil sa jeho charakter počas vývoja firmy?

Boris: Naším typickým zákazníkom bola vždy

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-22 06:00:00 - Feat.: 0 - Title: Ocenená kolekcia Softshell: Mladému slovenskému dizajnérovi k novej kráse dopomohla veda. Takto to dopadlo 02 - Modified: 2024-09-07 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Alchýmia kutia: Kováčske remeslo s modernou dušou nie je vec bežného konzumu a spotreby. Čo kus, to originál 03 - Modified: 2024-06-07 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Módni návrhári Lucia a Peter Žiakovci: V súčasnej móde chýba krása, akoby ľudia po nej neprahli
01 - Modified: 2024-10-02 10:35:04 - Feat.: - Title: Znamenajú existenčnú hrozbu, sú pred nami. Šéf Fordu zostal po návšteve Číny v šoku 02 - Modified: 2024-10-01 22:00:00 - Feat.: - Title: Americký sen v meste anjelov? Mravenisko národov i mekku filmu a divadla sme spoznali na vlastnej koži 03 - Modified: 2024-10-01 16:25:00 - Feat.: - Title: Seriál HN Chcem byť exportér: Prečo sa verejná inštitúcia musí pozastavovať nad svojou reputáciou a brandingom 04 - Modified: 2024-10-01 11:12:39 - Feat.: - Title: ​Ako sa môžu firmy digitalizovať? Pre HN odpovedá výskumníčka a informatička na umelú inteligenciu 05 - Modified: 2024-10-01 06:00:00 - Feat.: - Title: Zistite po čom vaše polovičky skutočne túžia. Položte tieto otázky a spoznáte pravdu!
menuLevel = 2, menuRoute = style/dizajn, menuAlias = dizajn, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
03. október 2024 00:04