StoryEditor

Lietadlá si dávajú viac na čas než naše železnice. Ošiaľ na nebi neutícha, odškodnenie však nie je chimérou

21.07.2024, 00:00
  • S rastúcim čakaním na odlet zákonite stúpa únava i zhoršovanie nálady.
  • Cestujúcim na trase Viedeň –​ Bologna meškalo lietadlo osem hodín.
  • Sťažovali sa, že mali málo informácií a nikto im nič nevysvetlil.
  • Keď meškanie presiahne päť hodín od pôvodného plánovaného času odletu, pasažier má na výber dve možnosti.
  • Klientom aeroliniek vzniká nárok na kompenzáciu vo výške 250 eur už za lety do 1 500 kilometrov.

Začiatok júla nepredstavuje len odhodenie školských tašiek, ale honbu za prekračovaním hraníc všedných dní charakterizujú prepchaté európske cesty a natrieskané nebo nad nimi. Mix množstva letov, ich presmerovanie na náhradné letiská i nedostatok zamestnancov vyvolávali meškania. Spoločnosť Smartwings sa dokonca vyslovila, že ak Eurocontrol nepristúpi k urýchlenej náprave v riadení vzdušného priestoru, bude rušiť niektoré lety.

S meškaním bolo nutné jednoducho rátať. Toho si boli pravdepodobne vedomí aj dovolenkári, ktorí sa rozhodli vycestovať z Viedne do talianskej Bologne. Tí, ktorí poctivo prišli na Schwechat skôr ako odporúčané dve hodiny pred odletom naplánovaným na siedmu hodinu podvečer, na informačných paneloch zaznamenali len niekoľkominútové meškanie. Na stres nebol dôvod. Obzvlášť, keď vzdialenosť do Bologne malo lietadlo prekonať za smiešnu hodinu aj dvadsať minút.

Medzi poctivcov sa zaradili aj mladí manželia žijúci neďaleko Senca. „Už niekoľko dní pred odletom sme zachytili správy o meškaniach, tak sme si nerobili veľké nádeje,“ hovorí Veronika Maličká. „Postupne sa však meškanie predlžovalo a s ním prichádzalo zhoršovanie nálady a únava.“

Na displeji dlhšie svietila informácia, že sa treba pripraviť na meškanie dve aj pol hodiny. Maličkí, rovnako ako ostatní cestujúci, vtedy ešte nemali tušenia, že budú musieť podstúpiť podstatne horšiu tortúru.

Na palubu lietadla nastupovali až okolo desiatej hodiny. Personál mal toho už asi plné zuby, keďže ani nepožadoval cestovné doklady a kontroloval len letenky. Pasažieri po usadení sa od kapitána dozvedeli niečo v tom zmysle, že nemajú dostatočný počet členov posádky, každú chvíľu však priletí lietadlo z Portugalska a časť jeho posádky dorovná chýbajúci stav. Lenže to zďaleka nebolo všetko.

Hodení cez palubu

Asi po hodine a pol sa cestu...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-06-23 08:44:41 - Feat.: 1 - Title: Poliaci vo veľkom chodili do našich bazénov. Teraz majú obrovské akvaparky a berú nám klientov (rozhovor) 02 - Modified: 2024-06-21 07:27:37 - Feat.: 1 - Title: Piešťanskému letisku už zvonil umieráčik. Vlani malo rekordný rok a do kúpeľov opäť lietajú až z Tel Avivu 03 - Modified: 2024-06-13 22:03:32 - Feat.: 1 - Title: Projektu národnej bratislavskej nemocnice v počte termínov dokončenia konkuruje len diaľnica do Košíc
01 - Modified: 2024-10-21 14:53:03 - Feat.: - Title: Aerolinky rušia kvôli bezpečnosti lety do Izraela, British Airways do marca 02 - Modified: 2024-10-13 13:54:23 - Feat.: - Title: Riaditeľ Lufthansy očakáva ďalšie škrty v letových poriadkoch, mohlo by to poškodiť pohľad investorov 03 - Modified: 2024-10-02 18:16:01 - Feat.: - Title: Konflikt na Blízkom východe vplýva na aerolinky, lety naberajú meškania 04 - Modified: 2024-08-23 12:55:18 - Feat.: - Title: Aerolinka pomenuje lietadlá po mestách. Vďaka Čechom zrejme v hlasovaní uspela aj obec Kunda 05 - Modified: 2024-08-15 13:11:17 - Feat.: - Title: Izraelské aerolinky uskutočnili najväčšiu kúpu lietadiel. Minuli na to dva a pol miliardy dolárov
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
10. november 2024 00:14