Mosty na Slovensku sú na tom zle. Okrem toho, že veľká časť z nich je staršia ako 50 rokov, nestíhame ich opravovať zároveň s tým, ako degradujú.
Samospád by mohla odvrátiť správa Najvyššieho kontrolného úradu, ktorý sa v roku 2021 pozrel na celkový stav daných stavieb. Ich počet v bezchybnom stave podľa úradníkov klesol za 16 rokov na polovicu.
Naopak premostení v najhorších stupňoch technického stavu je viac 2,5-násobne. Problém sa zatiaľ systémovo neriešil a peniaze utekajú na zaplátanie dier. Kontrolóri poukazujú na niekoľko odstrašujúcich prípadov.
Patová situácia v regiónoch
Havarijný stav mostu je nad riekou Poprad. V Kežmarku sa úsek musel uzavrieť a tak tu vznikla 40-kilometrová obchádzka cez Lendak po cestách druhej triedy, a to na území Tatranského národného parku.
Kamióny tu čakala ešte extrémnejšia alternatívna trasa po ceste prvej triedy cez Prešov. Tá je o takmer 100 kilometrov dlhšia.
A len náklady na projekty obchádzok, dopravné značenie a vytvorenie mostného provizória sú približne 500-tisí...
Zostáva vám 85% na dočítanie.